Business Controller
Altera Vastgoed Amstelveen
Wat is vereist?
- Afgeronde relevante hbo- of wo-opleiding (bijvoorbeeld richting bedrijfseconomie of accountancy)
- Minimaal 3 jaar relevante financiële werkervaring met ambitie richting controller
- Analytisch, goed met cijfers en communicatief
- Oplossings- en resultaatgericht en digitaal vaardig
- Georganiseerd en goed kunnen samenwerken
- Uitstekende beheersing Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift en beheersing van het Engels
- Ervaring met IT-systemen en data analytics is een pre (zoals datawarehouse, BI-tools (Power BI)
Wat krijg je?
- €3.500 - €5.000 bruto p/m (afhankelijk van opleiding en ervaring)
- 32 tot 40-urige werkweek
- 24 vakantiedagen (+6 extra vakantiedagen, waarvan maximaal 3 aangewezen door de directie)
- Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en opleidingsmogelijkheden; ruim trainingsaanbod via Goodhabitz
- Altera heeft het “World-class Workplace!”-keurmerk: dit geeft aan dat medewerkers graag bij Altera werken
- Laptop, iPhone (ook voor privégebruik), AirPods, leasefietsregeling via Hellorider en bijdrage ziektekostenverzekering
- Thuiswerkmogelijkheden en -budget
Wat doe je?
- 20% Planning & Control-cyclus monitoren
- 20% Rapporteren en analyses opstellen
- 20% Ondersteuning bieden aan fondsen
- 20% ISAE-controles uitvoeren en vastleggen
- 10% Informatievoorziening ESG vormgeven
- 10% Contact met collega’s en externe partijen
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Vacature
Als Business Controller bij Altera Vastgoed ben je medeverantwoordelijk voor het inrichten en goed laten functioneren van de interne bedrijfsprocessen. Daarmee draag je bij aan een goede en efficiënte besluitvorming binnen de organisatie. Om deze processen te optimaliseren, werk je nauw samen met Fondsmanager, Assetmanagers en stafdiensten. Je ondersteunt en adviseert hen, en zorgt ervoor dat alle financiële informatie juist wordt vastgelegd. Dit realiseer je door analyses, rapportages en planningen te maken en in de juiste systemen te waarborgen.
Daarnaast heb je de verantwoordelijkheid over de Planning & Control-cyclus, en de verslaglegging daarover naar de Accountant en ISAE 3402-type 2. Je controleert de exploitatiebudgetten per object en het jaarlijks beleggingsplan per fonds, en stuurt eventueel bij waar nodig. Hierin heb je vooral een monitorende rol. In samenwerking met de fondsen maak je forecasts en periodieke rapportages. Ook zorg je ervoor dat je afwijkingen rapporteert en budgetaanpassingen registreert.
Je biedt ondersteuning bij het beheer van informatiesystemen, waarbij je vooral samenwerkt met IT. Je inventariseert informatiebehoeften en formuleert de wensen van collega’s richting IT. Je levert een actieve bijdrage in het optimaliseren en implementeren van informatiesystemen. Ook draag je zorg voor een goede data-integriteit.
Ook krijg je de ruimte om de toenemende informatievoorziening rondom ESG verder vorm te geven. In samenwerking met de fondsen en het ESG-team bekijk je de investeringen die gedaan moeten worden en wat de financiële impact hiervan is op de performance. Je levert een actieve bijdrage aan de vastlegging, rapportages en analyses op het gebied van ESG.
Je bent onderdeel van de afdeling Control, samen met een andere Business Controller en twee Financial Controllers. Jullie werken nauw met elkaar samen en rapporteren aan de Head of Control & Risk.
Werkweek
Op een inspirerende werkdag heb je veel contact met collega’s en kun je je eigen ideeën uitwerken. Je maakt concrete stappen in het optimaliseren van een proces.
Op een matige werkdag blijkt data toch niet te kloppen. Hierdoor lopen je werkzaamheden vast, en krijg je minder voor elkaar.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Lunch
- Thuiswerkdag
- Teamoverleg
- ISAE-controle voorbereiden
- Maandrapportage opstellen
- Zorgdragen voor de Planning & Control-cyclus
-
- Lunch
- Op kantoor werken
- ISAE-controle uitvoeren
- Analyse opstellen
- Mail lezen en beantwoorden
- Contact met IT
- Budgetten monitoren
- Budgetaanpassingen registreren
-
- Lunch
- Thuiswerkdag
- Overleg met administratie
- Mail lezen en beantwoorden
- Contact met Accountant
- Advies opstellen en uitbrengen
- Verschillenanalyse opstellen
-
- Lunch
- Op kantoor werken
- Mail lezen en beantwoorden
- Informatievoorziening ESG vormgeven
- Dashboard ontwikkelen in Power BI
- Gebruikers ondersteunen bij informatiesystemen Reaturn en Fundstar
-
- Lunch
- Thuiswerkdag
- Vastgoedsysteem beheren
- Mail lezen en beantwoorden
- Contact met collega
- Uitgevoerde controle vastleggen
- Werken aan procesoptimalisatie
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Er zijn volop mogelijkheden om je te ontwikkelen binnen Altera. We kijken niet alleen naar de korte termijn, maar ook naar de lange termijn. Er worden organisatiebreed opleidingen aangeboden, bijvoorbeeld in het kader van verdere digitalisering of klantgerichtheid. Daarnaast hebben we een ruim aanbod aan online trainingen van Goodhabitz waarmee je in eigen tempo op een tijd die het jou uitkomt aan de slag kunt gaan. En als derde optie is er budget voor individuele opleidingen op maat, dat kan voor upskilling, reskilling of het opdoen van extra kennis. Zie jij iets wat jij kunt gebruiken aan training of opleiding, go for it!
Werken bij Altera Vastgoed
Altera is een professionele vastgoed manager, die namens institutionele beleggers investeert in vastgoed (woningen en winkels) in Nederland en deze beleggingen aanbiedt via niet-beursgenoteerde, open ended vastgoedfondsen (onder toezicht van de AFM).
Het belegd vermogen bedraagt thans circa € 3,1 miljard (stand Q4/22). Altera is efficiënt en flexibel en gericht op kwaliteit en het constant verbeteren van de dienstverlening aan beleggers en huurders. Altera stelt zich ten doel om op het gebied van vastgoedbeleggingen in woningen en winkels de meest aantrekkelijke partij te zijn voor institutionele beleggers, onder meer door een uitstekende performance, transparantie, governance (compliance aan best practices), efficiency en een koppositie op het terrein van duurzaamheid & ESG. Daarbij speelt het ‘digitaliseren’ van de organisatie en de dienstverlening naar stakeholders een belangrijke rol. Er werken circa 55 collega’s die gemotiveerd zijn om met elkaar de beste prestatie te leveren. De lijnen zijn kort en we geloven in samenwerking en verantwoordelijkheid nemen.
Altera is een hechte en inclusieve organisatie die mensgericht is en waar mensen graag met elkaar samen werken en op een integere en prettige met elkaar omgaan. Wij streven naar een werkomgeving waarin iedereen, ongeacht ras, geslacht, leeftijd, seksuele geaardheid, religie, nationaliteit, handicap of enige andere factor, zich thuis voelt, gewaardeerd en gerespecteerd voelt. We houden van enthousiaste collega’s die verschillende manieren van denken hebben, zich graag willen blijven ontwikkelen en energie aanwakkeren om tot creatieve oplossingen te komen voor de uitdagingen waar onze aandeelhouders, huurders, zakenpartners en maatschappij voor staan. Wij geloven in gelijke kansen voor iedereen en we staan open voor iedereen die aan de aangegeven competenties voldoet en zich herkent in onze kernwaarden: helder – doordacht – innovatief – betrokken – integer – daadkrachtig. Omdat we gelijke kansen voor alle sollicitanten willen bieden nodigen we iedereen uit die zich in de functie-eisen herkent, om te solliciteren. Omdat de participatie van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt beperkt is en de stap naar werk niet altijd vanzelf gaat, willen wij hierbij apart benadrukken dat we deze talenten willen aansporen om te solliciteren.
Integriteit staat bij ons hoog in het vaandel en is een van de fundamenten van onze organisatie. We screenen nieuwe collega’s op integriteit en ook onze huidige collega’s worden een keer in de drie jaar gescreend. We bevorderen integriteit en het voorkomen van misstanden en hebben een vertrouwenspersoon, gedragscodes en een klokkenluidersregeling. We geven integriteit continu aandacht om het bewustzijn hoog te houden.
- Hoofdkantoor in Amstelveen
- 54 medewerkers
- 33% / 67%
- Gem. leeftijd 43 jaar
- Actief in Nederland