Client Service Officer

Vacature gesloten

Client Service Officer

Altera Vastgoed Amstelveen

Wat is vereist?

  • Afgeronde hbo-opleiding
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in de financiële dienstverlening, bij voorkeur binnen het vermogensbeheer
  • Resultaatgericht, gestructureerd en praktisch ingesteld
  • Sterke projectmanagementvaardigheden
  • Goede beheersing Nederlandse en Engelse taal
  • Verbinder, goed kunnen samenwerken en nauwkeurig kunnen werken

Wat krijg je?

  • €4.000 - €5.500 bruto p/m (o.b.v. 40 uur, afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • 24 vakantiedagen (+6 extra vakantiedagen, waarvan maximaal 3 aangewezen door directie), mogelijkheid om verlofuren te (ver)kopen
  • Blijven ontwikkelen door middel van opleidingen of verantwoordelijkheden, maar ook via online trainingsplatform Goodhabitz
  • Altera heeft het “World-class Workplace!”-keurmerk: dit geeft aan dat medewerkers graag bij Altera werken
  • Laptop, iPhone (ook voor privégebruik), AirPods, leasefietsregeling via Hellorider en bijdrage ziektekostenverzekering
  • Ruime thuiswerkmogelijkheden en thuiswerkbudget

Wat doe je?

  • 20% Volledigheid van klantdossiers waarborgen
  • 20% Administratieve en commerciële ondersteuning
  • 20% Accountplannen en analyses maken
  • 10% Dividendbrieven en in- en uittredingsbrieven opstellen en versturen
  • 10% Proces rondom performance en beleggingsdata begeleiden
  • 10% Contact met tegenpartijen
  • 5% Gegevens invoeren in diverse systemen
  • 5% Klantgesprekken voorbereiden en voeren

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Client Services Officer bij Altera Vastgoed ben je verantwoordelijk voor de operationele relatie met aandeelhouders en hun vertegenwoordigers (waaronder fiduciair managers, investment- en vastgoedadviseurs). Je vervult een centrale rol tussen de interne organisatie, de commerciële klantvertegenwoordigers en de aandeelhouders van Altera. Hierbij waarborg je de kwaliteit van de dienstverlening. Door feedback van de klant te analyseren, identificeer je potentiële verbetergebieden en gebruik je dit om de klantervaring te optimaliseren.

Je werkt vooral samen met je team, maar hebt ook contact met vertegenwoordigers van aandeelhouders en operationele groepen binnen Altera en daar buiten waaronder security services partijen en fiduciair managers. Je krijgt een breed scala aan vragen binnen van deze externe partijen, die jij vervolgens intern uitzet bij de juiste persoon. Denk bijvoorbeeld aan due diligence updates of rapportages waaruit klanten data nodig hebben. Je haalt de juiste informatie op bij je collega’s, bundelt deze op een overzichtelijke manier en koppelt dit terug aan de klant. Soms sluit je ook aan bij een klantgesprek op kantoor. Daarom is het fijn als je een commerciële mindset hebt. 

Je bent onderdeel van de afdeling Investor Relations, die verder bestaat uit een Hoofd IR, een Manager IR en een Marketing & Communications Officer. Verder heb je veel contact met HR, Finance, Asset Management en Acquisitie. Samen werken jullie aan een best-in-class-klantbeleving.

Acquisitie n.a.v. de vacatures wordt niet op prijs wordt gesteld.

Vind je het leuk om een centrale rol tussen de interne organisatie, de commerciële klantvertegenwoordigers en de aandeelhouders van Altera te vervullen en de kwaliteit van de dienstverlening te optimaliseren? Dan is dit de baan voor jou.

Werkweek

Client Services Officer

Op een leuke dag werk je samen met collega’s aan een investor presentatie voor aandeelhouders.

Op een mindere werkdag verwerk je aanpassingen in het cruciale CRM-systeem voor aandeelhouders.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Teamoverleg IR
    • Vragen van aandeelhouders uitzetten en beantwoorden
    • Bijdrage klantgesprek maken
    • Analyse maken
    • Lunch
    • Contact met collega
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Contact met collega
    • Een-op-een met Manager
    • Overleg voorbereiden
    • Vragen van klanten uitzetten en beantwoorden
    • Dividendbrieven opstellen en versturen
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Contact opnemen met tegenpartijen over onduidelijkheden m.b.t. betalingen
    • Overleg projectteam
    • Tijdlijnen bewaken
    • ISAE3402 processen waarborgen en optimaliseren
    • Volledigheid van de klantdossiers controleren
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Toe- en uittredingsformulieren opstellen en versturen
    • Contact met tegenpartijen
    • Bijdrage klantgesprek maken
    • Proces rondom performance en beleggingsdata begeleiden

Voorbeeld uit de praktijk

Je vervult een centrale rol tussen de interne organisatie, de commerciële klantvertegenwoordigers en de overige stakeholders van Altera. Hoe maak jij de meeste impact?

De impact die je maakt komt voort uit dat je de gevraagde informatie op de juiste manier weet weer te geven. Er zijn een aantal dingen belangrijk in deze rol. Allereerst de reactiesnelheid naar de klant toe en de manier waarop je dat doet. Daarnaast is het van belang dat je de juiste data uit systemen weet te halen en deze data kunt ordenen. Wanneer je je werk goed uitvoert, kun je op termijn doorgroeien naar Relatiemanager.

Groeipad

Er zijn volop mogelijkheden om je te ontwikkelen binnen Altera. We kijken niet alleen naar de korte termijn, maar ook naar de lange termijn. Dat betekent dat je je opleidingsbudget kunt inzetten voor het uitbreiden van je vakkennis, maar ook later kunt investeren. Als je niet precies weet wat je wilt in de toekomst, dan kun je dit samen met een loopbaancoach of je manager ontdekken. We houden van aanpakken, dus zie jij verbetermogelijkheden of heb je ideeën? Go for it!

Client Services Officer

Werken bij Altera Vastgoed

Altera is een professionele vastgoed manager, die namens institutionele beleggers investeert in vastgoed (woningen en winkels) in Nederland en deze beleggingen aanbiedt via niet-beursgenoteerde, open ended vastgoedfondsen (onder toezicht van de AFM).

Het belegd vermogen bedraagt thans circa € 3,1 miljard (stand Q4/22). Altera is efficiënt en flexibel en gericht op kwaliteit en het constant verbeteren van de dienstverlening aan beleggers en huurders. Altera stelt zich ten doel om op het gebied van vastgoedbeleggingen in woningen en winkels de meest aantrekkelijke partij te zijn voor institutionele beleggers, onder meer door een uitstekende performance, transparantie, governance (compliance aan best practices), efficiency en een koppositie op het terrein van duurzaamheid & ESG. Daarbij speelt het ‘digitaliseren’ van de organisatie en de dienstverlening naar stakeholders een belangrijke rol. Er werken circa 55 collega’s die gemotiveerd zijn om met elkaar de beste prestatie te leveren. De lijnen zijn kort en we geloven in samenwerking en verantwoordelijkheid nemen.

Altera is een hechte en inclusieve organisatie die mensgericht is en waar mensen graag met elkaar samen werken en op een integere en prettige met elkaar omgaan. Wij streven naar een werkomgeving waarin iedereen, ongeacht ras, geslacht, leeftijd, seksuele geaardheid, religie, nationaliteit, handicap of enige andere factor, zich thuis voelt, gewaardeerd en gerespecteerd voelt. We houden van enthousiaste collega’s die verschillende manieren van denken hebben, zich graag willen blijven ontwikkelen en energie aanwakkeren om tot creatieve oplossingen te komen voor de uitdagingen waar onze aandeelhouders, huurders, zakenpartners en maatschappij voor staan. Wij geloven in gelijke kansen voor iedereen en we staan open voor iedereen die aan de aangegeven competenties voldoet en zich herkent in onze kernwaarden: helder – doordacht – innovatief – betrokken – integer – daadkrachtig. Omdat we gelijke kansen voor alle sollicitanten willen bieden nodigen we iedereen uit die zich in de functie-eisen herkent, om te solliciteren. Omdat de participatie van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt beperkt is en de stap naar werk niet altijd vanzelf gaat, willen wij hierbij apart benadrukken dat we deze talenten willen aansporen om te solliciteren.

Integriteit staat bij ons hoog in het vaandel en is een van de fundamenten van onze organisatie. We screenen nieuwe collega’s op integriteit en ook onze huidige collega’s worden een keer in de drie jaar gescreend. We bevorderen integriteit en het voorkomen van misstanden en hebben een vertrouwenspersoon, gedragscodes en een klokkenluidersregeling. We geven integriteit continu aandacht om het bewustzijn hoog te houden.

  • Hoofdkantoor in Amstelveen
  • 54 medewerkers
  • 33% / 67%
  • Gem. leeftijd 43 jaar
  • Actief in Nederland

Collega's

Michelle Kesser (35) - Controller

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
De functie van Controller is breed en Altera is een professionele en innoverende organisatie met een mooie portefeuille. Mijn collega's zijn ook een interessante mix mensen!

Wat was je vorige baan?
(Financial) controller

Wat doe je in je vrije tijd?
Films kijken, uit eten gaan en reizen.

Philip Hosman (45) - Head of Investor Relations.

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na meerdere jaren gewerkt te hebben bij grote (internationale) financiële instellingen, was ik op zoek naar een bedrijf die gespecialiseerd is in specifieke real asset beleggingen. De strategie van Altera is gericht op duaal rendement creëren: goede financiële en goede ESG-rendementen, gericht op duurzame gebouwen, maar ook waarde creëren voor alle stakeholders (beleggers, huurders en maatschappij). Juist die combinatie sprak mij aan waardoor ik in september 2019 voor Altera heb gekozen.

Wat was je vorige baan?
Director Investor Relations bij Syntrus Achmea Real Estate & Finance

Wat doe je in je vrije tijd?
Naast het opvoeden van onze kinderen ben ik terug te vinden op en langs het hockeyveld en op de golfbanen in Nederland.

Ellen Tak (41) - Head of Research & Strategy

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Het werken voor een belegger vind ik als analist extra interessant omdat ik de binding voel met het vastgoed dat we in onze portefeuilles hebben. Altera is een relatief kleine belegger omdat we veel operationele werkzaamheden hebben uitbesteed. Hierdoor zijn we veel wendbaarder en worden initiatieven snel opgepakt. Je merkt deze positieve flow erg goed bij alle enthousiaste collega's!

Wat was je vorige baan?
Valuation Review Manager bij Propertize.

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, hardlopen en series kijken op Netflix.

Marie-Louise van der Lugt (36) - Assetmanager - afdeling PFM Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam als Accountmanager bij een vastgoedmanager. Vanuit die rol ben ik in contact gekomen met Altera Vastgoed en raakte ik enthousiast over de organisatie en de mensen!

Wat was je vorige baan?
Accountmanager.

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, koken en tafelen.

Annette Geldof - Manager HR

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Het fijne bij Altera is dat ik mijn kennis en ervaring kan gebruiken en dat ik door het vertrouwen en de zelfstandigheid die je hier krijgt, mijn functie deels zelf kan vormgeven en kan bijdragen aan het grotere geheel. De duurzame doelstellingen, heldere strategie, fijne collega’s en de kwaliteit waar we voor staan, maken dat ik me met veel plezier voor mijn werk inzet.

Wat was je vorige baan?
Een soortgelijke functie bij FutureWhiz Media (beter bekend als Squla en WRTS).

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik sport veel: hardlopen, zwemmen, hockeyen, golfen en schaatsen in de winter. Mijn man en ik hebben drie zoons en we houden van gezelligheid en lekker eten met vrienden of familie.

Sollicitatieproces

Sollicitatie via de “werken bij” Altera website
± Binnen 1 week reactie
Eerste interview ronde
± Binnen 2 weken
Tweede interview ronde
± Binnen 3 weken
Arbeidsvoorwaardengesprek/voorstel
± Binnen 5 weken
Pre-employment screening en contract
Je hebt de baan!

Interessante baan?