(Junior) Compliance Officer
Altera Vastgoed Amstelveen
Wat is vereist?
- HBO / WO werk- en denkniveau
- Minimaal 2 jaar relevante werkervaring op het gebied van compliance
- Actuele kennis van relevante wet- en regelgeving
- Affiniteit met de financiële sector
- Uitstekende beheersing Nederlandse taal
- Zelfstandig en in een team kunnen werken, communicatief sterk
- Passend bij onze kernwaarden: helder – doordacht – innovatief – betrokken – integer – daadkrachtig
Wat krijg je?
- €4.000 - €5.000 bruto p/m bij 40 uur
- 5% vaste compensatie, zieketekostentegemoetkoming, onkostenvergoeding, budget voor goede thuiswerkmogelijkheden
- 24 tot 32-urige werkweek (met uitzicht op een vast contract)
- 24 vakantiedagen (+6 extra vakantiedagen, waarvan maximaal 3 aangewezen door directie)
- Ruimte voor initiatief, persoonlijke ontwikkeling en compliance-opleidingsmogelijkheden
- Laptop, iPhone, NS Business Card of andere reiskostenvergoeding
- Leasefietsregeling via Hellorider
Wat doe je?
- 40% Monitoringswerkzaamheden + bijbehorende administratieve taken
- 30% Werken aan vraagstukken en adviezen uitbrengen
- 15% Bewustzijn creëren
- 15% Kennis verdiepen en verbreden
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Vacature
Als (Junior) Compliance Officer bij Altera Vastgoed ben je verantwoordelijk voor het bewaken en bevorderen van compliance (naleving wet- en regelgeving en integer handelen). Zo zorg je ervoor dat potentiële risico's zo veel mogelijk voorkomen worden. Je checkt of zowel interne als externe wet- en regelgeving wordt nageleefd door dit te monitoren. Je herziet periodiek allerlei beleidsstukken en je controleert of dit daadwerkelijk ook zo wordt uitgevoerd. Je bent vrij om te bedenken hoe je dit aanpakt, maar uiteraard zijn eerdere monitoringsuitkomsten en de AFM-agenda leidend.
Daarnaast ben je een belangrijke adviseur en krijg je regelmatig uitdagende compliance-vraagstukken van collega's voorgeschoteld. Deze vragen verschillen behoorlijk en gaan bijvoorbeeld over persoonsgegevens, wwft en de interpretatie van diverse wet- en regelgeving (intern en extern).
Verder zorg je ervoor dat iedereen zich het belang van compliance realiseert. Je creëert bewustzijn via Intranet, voorlichtingen en teamtrainingen. Je doel is dat compliance bij iedereen top of mind is, zodat jouw collega's hier in hun dagelijks werk altijd rekening mee houden.
Ten slotte zorg je ervoor dat je (in ruime zin) op de hoogte bent van compliance-ontwikkelingen. Aangezien wet- en regelgeving voortdurend verandert, bestudeer je vakliteratuur en ga je regelmatig naar werkgroepen, zoals privacywerkgroepen en wwft-werkgroepen. Je brainstormt met vakgenoten en neemt je opgedane inspiratie mee naar Altera.
Je werkt samen met de Senior Compliance Officer die ook jouw leidinggevende is.
Als je het leuk vindt om je collega’s mee te nemen in het belang van compliance en je het een uitdaging vindt om met vrijheid en jaarlijkse deadlines je agenda in te richten, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Rina Smaal
Op een leuke dag heb ik een teamtraining gegeven. Ik heb interessante bevindingen geconstateerd, waarna ik over de gewenste maatregelen heb nagedacht en hierover heb geadviseerd.
Tijdens een minder leuke werkdag ben ik vooral bezig met uitvoerende en administratieve taken.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
-
- Deelnemen (digitale) wwft-werkgroep
- Lunch
- ICT-beleid monitoren
- Uitbestedingsbeleid monitoren
- ICT-beleid monitoren
- Vakliteratuur lezen
- Overleg senior-collega
- Compliance-vragen beantwoorden en advies opstellen
-
- Overleg Risk & Compliance
- Bijhouden verwerkingsregister AVG
- Bijhouden verwerkingsregister AVG
- Lunch
- Voortgangsgesprek senior-collega
- Compliance-vragen beantwoorden en advies opstellen
- Uitbestedingsbeleid monitoren
- Privacystatement aanpassen
- Compliance-vragen beantwoorden en advies opstellen
- Compliance-vragen beantwoorden en advies opstellen
-
- Vrije dag
-
- Lunch
- Wwft-casuïstiek uitzoeken
- Mogelijke datalekken controleren
- Avg-beleid monitoren
- Vakliteratuur lezen
- Training voorbereiden
- Teamtraining geven (integriteit)
- Avg-beleid monitoren
- Instructies nieuwe verificatiemethode opstellen en versturen
-
- Vrije dag
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Er is budget voor vakopleidingen en persoonlijke ontwikkeling. Dit wordt zeker gestimuleerd binnen Altera, maar je moet dit wel zelf oppakken. Samen met je manager kun je de functie verder vormgeven. Uiteraard zijn er een aantal basisverantwoordelijkheden, maar er is genoeg ruimte om de functie zelf in te richten.
Werken bij Altera Vastgoed
Altera is een professionele vastgoed manager, die namens institutionele beleggers investeert in vastgoed (woningen en winkels) in Nederland en deze beleggingen aanbiedt via niet-beursgenoteerde, open ended vastgoedfondsen (onder toezicht van de AFM).
Het belegd vermogen bedraagt thans circa € 3,1 miljard (stand Q4/22). Altera is efficiënt en flexibel en gericht op kwaliteit en het constant verbeteren van de dienstverlening aan beleggers en huurders. Altera stelt zich ten doel om op het gebied van vastgoedbeleggingen in woningen en winkels de meest aantrekkelijke partij te zijn voor institutionele beleggers, onder meer door een uitstekende performance, transparantie, governance (compliance aan best practices), efficiency en een koppositie op het terrein van duurzaamheid & ESG. Daarbij speelt het ‘digitaliseren’ van de organisatie en de dienstverlening naar stakeholders een belangrijke rol. Er werken circa 55 collega’s die gemotiveerd zijn om met elkaar de beste prestatie te leveren. De lijnen zijn kort en we geloven in samenwerking en verantwoordelijkheid nemen.
Altera is een hechte en inclusieve organisatie die mensgericht is en waar mensen graag met elkaar samen werken en op een integere en prettige met elkaar omgaan. Wij streven naar een werkomgeving waarin iedereen, ongeacht ras, geslacht, leeftijd, seksuele geaardheid, religie, nationaliteit, handicap of enige andere factor, zich thuis voelt, gewaardeerd en gerespecteerd voelt. We houden van enthousiaste collega’s die verschillende manieren van denken hebben, zich graag willen blijven ontwikkelen en energie aanwakkeren om tot creatieve oplossingen te komen voor de uitdagingen waar onze aandeelhouders, huurders, zakenpartners en maatschappij voor staan. Wij geloven in gelijke kansen voor iedereen en we staan open voor iedereen die aan de aangegeven competenties voldoet en zich herkent in onze kernwaarden: helder – doordacht – innovatief – betrokken – integer – daadkrachtig. Omdat we gelijke kansen voor alle sollicitanten willen bieden nodigen we iedereen uit die zich in de functie-eisen herkent, om te solliciteren. Omdat de participatie van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt beperkt is en de stap naar werk niet altijd vanzelf gaat, willen wij hierbij apart benadrukken dat we deze talenten willen aansporen om te solliciteren.
Integriteit staat bij ons hoog in het vaandel en is een van de fundamenten van onze organisatie. We screenen nieuwe collega’s op integriteit en ook onze huidige collega’s worden een keer in de drie jaar gescreend. We bevorderen integriteit en het voorkomen van misstanden en hebben een vertrouwenspersoon, gedragscodes en een klokkenluidersregeling. We geven integriteit continu aandacht om het bewustzijn hoog te houden.
- Hoofdkantoor in Amstelveen
- 54 medewerkers
- 33% / 67%
- Gem. leeftijd 43 jaar
- Actief in Nederland