Marketing & Communication Officer
Altera Vastgoed Amstelveen
Wat is vereist?
- HBO of wo-diploma richting Nederlands, Communicatie, Multimedia Design of Commerciële Economie óf je hebt zelf een relevant portfolio opgebouwd
- Uitstekende beheersing Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
- Kennis van SEO en CMS, of bereid dit te leren
- Ervaring met marketing en communicatie, met name B2B
- In staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken
Wat krijg je?
- €3.000 - €4.500 bruto p/m o.b.v. 40 uur, afhankelijk van kennis en ervaring.
- 24 tot 32-urige werkweek (in ieder geval maandag en dinsdag, bij voorkeur ook vrijdag)
- 24 vakantiedagen (+6 extra vakantiedagen, waarvan maximaal 3 aangewezen door directie), mogelijkheid om verlofuren te (ver)kopen
- Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en opleidingsmogelijkheden; ruim trainingsaanbod via Goodhabitz
- Laptop, smartphone, thuiswerkbudget en leasefietsregeling via Hellorider
Wat doe je?
- 30% Sociale kanalen onderhouden en uitbreiden
- 20% Marketing optimaliseren
- 10% Persberichten schrijven
- 10% Contact met externe stakeholders
- 15% Intern overleg
- 15% Content schrijven voor externe partijen
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Vacature
Als Marketing & Communication Officer bij Altera Vastgoed ben je verantwoordelijk voor de branding en positionering van het bedrijf in de breedste zin van het woord. Je levert een actieve bijdrage aan de jaarlijkse marketing- en communicatiestrategie en bent verantwoordelijk voor de uitvoering hiervan. Dit doe je door de sociale kanalen te beheren en uit te breiden, persberichten en andere content te (her)schrijven, en de website en huisstijl te optimaliseren. Ook ondersteun je de organisatie van (klant)evenementen en maak je de content hiervoor.
De positionering van Altera op zowel de vastgoedmarkt als de institutionele beleggingsmarkt is erg belangrijk. Daarom begrijp je het belang van merkconsistentie en kun je kwalitatief goede teksten opleveren. Je regelt de marketing en branding voor de communicatie naar de klanten toe, en zorgt dus dat alle rapporten, persberichten, sjablonen en het beeldmateriaal volgens de brandingsrichtlijnen van Altera aangeleverd worden.
Daarnaast genereer je potentiële klantenleads door marktonderzoek te doen en de digitale aanwezigheid van Altera te verbeteren. Je helpt bijvoorbeeld bij de organisatie van webinars en ontfermt je over de gehele klantcommunicatie hiervan, door nieuwsbrieven en uitnodigingen te maken. Het is dus handig als je ervaring hebt met grafisch ontwerpen, zodat je de merkconsistentie kunt behouden en alle marketing, communicatie en brand assets in dezelfde stijl kunt aanleveren.
Je wordt onderdeel van het team Investor Relations dat in totaal uit drie collega’s bestaat. Jij zal deze IR-collega’s gaan assisteren door voornamelijk uitvoerende taken te verrichten. Daarnaast heb je nauw contact met alle collega's van Altera en met externe vertaal-, opmaak- en productiebureaus.
Acquisitie n.a.v. de vacatures wordt niet op prijs wordt gesteld.
Als je het leuk vindt om in een kleine organisatie zelf initiatieven te nemen, en je het een uitdaging vindt om met veel interne en externe partijen contact te hebben, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke dag wissel ik af tussen content schrijven en brainstormen met collega’s. Ik krijg veel dingen voor elkaar en het voelt goed om zo resultaatgericht te werken.
Op een minder leuke dag krijg ik een grote hoeveelheid onduidelijke informatie aangeleverd waarover ik een persbericht moet schrijven. Dat kan soms frustrerend zijn.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Overleg Investor Relations
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Sociale kanalen onderhouden
- Overleg met websitebeheerder
- Marketingplannen uitwerken
- Mails lezen en beantwoorden
- Content schrijven voor externe partij
- Acties opvolgen webinar
-
- Overleg Capital Raising & Marketing
- Lunch
- Persbericht schrijven
- Contact met collega
- Sociale kanalen onderhouden
- Aangeleverde informatie doorlezen
- Persbericht afronden en versturen
- Mails lezen en beantwoorden
- Contact met collega
-
- Vrije dag
-
- Vrije dag
-
- Overleg Investor Relations
- Lunch
- Overleg voorbereiden
- Sociale kanalen onderhouden
- Content schrijven voor externe partij
- Marketing optimaliseren
- Uitnodiging maken webinar
- Contact met opmaakbureau
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Er zijn volop mogelijkheden om je te ontwikkelen binnen Altera. We kijken niet alleen naar de korte termijn, maar ook naar de lange termijn. Dat betekent dat je je opleidingsbudget kunt inzetten voor het uitbreiden van je vakkennis, maar ook later kunt investeren. Als je niet precies weet wat je wilt in de toekomst, dan kun je dit samen met een loopbaancoach of je manager ontdekken. We houden van aanpakken, dus zie jij verbetermogelijkheden of heb je ideeën? Go for it!
Werken bij Altera Vastgoed
Altera is een professionele vastgoed manager, die namens institutionele beleggers investeert in vastgoed (woningen en winkels) in Nederland en deze beleggingen aanbiedt via niet-beursgenoteerde, open ended vastgoedfondsen (onder toezicht van de AFM).
Het belegd vermogen bedraagt thans circa € 3,1 miljard (stand Q4/22). Altera is efficiënt en flexibel en gericht op kwaliteit en het constant verbeteren van de dienstverlening aan beleggers en huurders. Altera stelt zich ten doel om op het gebied van vastgoedbeleggingen in woningen en winkels de meest aantrekkelijke partij te zijn voor institutionele beleggers, onder meer door een uitstekende performance, transparantie, governance (compliance aan best practices), efficiency en een koppositie op het terrein van duurzaamheid & ESG. Daarbij speelt het ‘digitaliseren’ van de organisatie en de dienstverlening naar stakeholders een belangrijke rol. Er werken circa 55 collega’s die gemotiveerd zijn om met elkaar de beste prestatie te leveren. De lijnen zijn kort en we geloven in samenwerking en verantwoordelijkheid nemen.
Altera is een hechte en inclusieve organisatie die mensgericht is en waar mensen graag met elkaar samen werken en op een integere en prettige met elkaar omgaan. Wij streven naar een werkomgeving waarin iedereen, ongeacht ras, geslacht, leeftijd, seksuele geaardheid, religie, nationaliteit, handicap of enige andere factor, zich thuis voelt, gewaardeerd en gerespecteerd voelt. We houden van enthousiaste collega’s die verschillende manieren van denken hebben, zich graag willen blijven ontwikkelen en energie aanwakkeren om tot creatieve oplossingen te komen voor de uitdagingen waar onze aandeelhouders, huurders, zakenpartners en maatschappij voor staan. Wij geloven in gelijke kansen voor iedereen en we staan open voor iedereen die aan de aangegeven competenties voldoet en zich herkent in onze kernwaarden: helder – doordacht – innovatief – betrokken – integer – daadkrachtig. Omdat we gelijke kansen voor alle sollicitanten willen bieden nodigen we iedereen uit die zich in de functie-eisen herkent, om te solliciteren. Omdat de participatie van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt beperkt is en de stap naar werk niet altijd vanzelf gaat, willen wij hierbij apart benadrukken dat we deze talenten willen aansporen om te solliciteren.
Integriteit staat bij ons hoog in het vaandel en is een van de fundamenten van onze organisatie. We screenen nieuwe collega’s op integriteit en ook onze huidige collega’s worden een keer in de drie jaar gescreend. We bevorderen integriteit en het voorkomen van misstanden en hebben een vertrouwenspersoon, gedragscodes en een klokkenluidersregeling. We geven integriteit continu aandacht om het bewustzijn hoog te houden.
- Hoofdkantoor in Amstelveen
- 54 medewerkers
- 33% / 67%
- Gem. leeftijd 43 jaar
- Actief in Nederland