Performance & Valuation Analyst
Altera Vastgoed Amstelveen
Wat is vereist?
- WO-diploma richting financieel en geografie, aangevuld met vakopleidingen
- Bij voorkeur gekwalificeerd als taxateur in het NRVT-register
- Minimaal 5 jaar relevante werkervaring en een relevant netwerk
- Kennis van de woning- en winkelvastgoedmarkt in Nederland
- Ervaring met analyseren van (markt)informatie en data
- Goed cijfermatig inzicht en ervaring met vastgoed rekenen
- Goede communicatieve en presentatie vaardigheden
- Goede beheersing Nederlandse en Engelse taal
- Analytisch sterk
Wat krijg je?
- €4.000 - €6.000 bruto p/m o.b.v. 40 uur (afhankelijk van opleiding en ervaring)
- Vaste compensatie, bijdrage pensioen en ziektekostentegemoetkoming
- 32 - 40-urige werkweek
- 30 vakantiedagen
- Ruime ontwikkelingsmogelijkheden (trainingsbudget, online trainingsplatform ed.)
- Altera heeft het “World-class Workplace!”-keurmerk: dit geeft aan dat medewerkers graag bij Altera werken
- Laptop, iPhone (ook voor privégebruik), AirPods
- Leasefietsregeling via Hellorider
- Thuiswerkmogelijkheden en -budget
- Learn@lunch sessies, maandelijkse borrels en leuke events
- Twee inwisselbare religieuze feestdagen
Wat doe je?
- 15% Managementteams adviseren
- 20% Performance prognoses maken
- 10% Database opzetten
- 15% Taxaties beoordelen
- 20% Performance analyseren
- 20% Benchmark en concurrentie analyseren
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Vacature
Als Performance & Valuation Analyst bij Altera Vastgoed ben je verantwoordelijk voor het inzichtelijk maken van de financiële performance van de vastgoedportefeuilles. Je bent expert op dit gebied en stelt rapportages en analyses op, die worden gebruikt om beleid waar mogelijk bij te sturen. Hiervoor geef je presentaties aan zowel aan de interne organisatie als aan de aandeelhouders. De performance komt voor een belangrijk deel tot stand door de uitkomsten van externe taxaties. De Performance & Valuation Analyst draagt ook voor dit proces de verantwoordelijkheid. Een gedegen procesorganisatie alsmede een grondige beoordeling van de externe taxaties aan de hand van uiteenlopende analyses moeten leiden tot externe taxaties die voldoen aan hoge kwaliteitsnormen en met uitlegbare, onderbouwde uitkomsten.
Daarnaast beoordeel je externe taxaties; de data voor deze beoordeling haal je uit het taxatiemanagementsysteem. Je analyseert deze data in combinatie met de zelf opgestelde database, transactiegegevens, referenties, relevante marktontwikkelingen en informatie vanuit Portefeuillemanagement, Research en Control.
Je bent onderdeel van het team Research & Strategy. Dit team bestaat uit vier personen, waarvan iedereen een eigen specialisme heeft: Woningen, Winkels, ESG en Performance & Valuation.
Als je het leuk vindt om met cijfers te werken en je een uitdaging ziet in het beantwoorden van complexe vraagstukken over de financiële performance, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag haal ik nieuwe en waardevolle inzichten uit mijn analyses. Ik kan nu belangrijke bijsturing in beleidskeuzes mogelijk maken, wat weer bijdraagt aan de outperformance van Altera.
Op een matige werkdag moet ik tegenvallende resultaten presenteren aan de aandeelhouders. Door je bevindingen kun je wel met interessante oplossingen komen, en op basis hiervan stuur je de strategie bij.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Lunch
- Teamoverleg
- Overleg met leidinggevende
- Presentatie voorbereiden
- Resultaten presenteren aan aandeelhouders
- Contact met Portefeuillemanagement
- Scenarioanalyses opstellen
- Database opzetten
- Externe taxaties beoordelen
-
- Lunch
- Rapporteren
- Concurrentieanalyse uitvoeren
- Deelnemen aan werkgroep IVBN
- Referenties voor database verzamelen
- MT adviseren over performance
-
- Lunch
- Database opzetten
- Performance inzichtelijk maken
- Contact met MSCI
- Overleg met externe taxateurs
- Adviseren over compliance van toezichtkaders
- Locatiebeoordelingen uitvoeren
-
- Lunch
- Presentatie geven over beleidskeuzes
- Performance afzetten tegen benchmarks
- Rapporteren
- Externe taxaties beoordelen
- Taxateurs adviseren over inzichtverschillen
- Performanceprognose maken
-
- Borrel
- Lunch
- Stakeholders informeren over performance
- Rapporteren
- Benchmarkanalyse uitvoeren
- Trends en ontwikkelingen onderzoeken
- Rekenmodel ontwikkelen
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Er zijn volop mogelijkheden om je te ontwikkelen binnen Altera. We kijken niet alleen naar de korte termijn, maar ook naar de lange termijn. Dat betekent dat je je opleidingsbudget kunt inzetten om je vakkennis uit te breiden, maar ook later kunt investeren. Als je niet precies weet wat je wilt in de toekomst, dan kun je dit samen met een loopbaancoach of je manager ontdekken.
Werken bij Altera Vastgoed
Altera is een professionele vastgoed manager, die namens institutionele beleggers investeert in vastgoed (woningen en winkels) in Nederland en deze beleggingen aanbiedt via niet-beursgenoteerde, open ended vastgoedfondsen (onder toezicht van de AFM).
Het belegd vermogen bedraagt thans circa € 3,1 miljard (stand Q4/22). Altera is efficiënt en flexibel en gericht op kwaliteit en het constant verbeteren van de dienstverlening aan beleggers en huurders. Altera stelt zich ten doel om op het gebied van vastgoedbeleggingen in woningen en winkels de meest aantrekkelijke partij te zijn voor institutionele beleggers, onder meer door een uitstekende performance, transparantie, governance (compliance aan best practices), efficiency en een koppositie op het terrein van duurzaamheid & ESG. Daarbij speelt het ‘digitaliseren’ van de organisatie en de dienstverlening naar stakeholders een belangrijke rol. Er werken circa 55 collega’s die gemotiveerd zijn om met elkaar de beste prestatie te leveren. De lijnen zijn kort en we geloven in samenwerking en verantwoordelijkheid nemen.
Altera is een hechte en inclusieve organisatie die mensgericht is en waar mensen graag met elkaar samen werken en op een integere en prettige met elkaar omgaan. Wij streven naar een werkomgeving waarin iedereen, ongeacht ras, geslacht, leeftijd, seksuele geaardheid, religie, nationaliteit, handicap of enige andere factor, zich thuis voelt, gewaardeerd en gerespecteerd voelt. We houden van enthousiaste collega’s die verschillende manieren van denken hebben, zich graag willen blijven ontwikkelen en energie aanwakkeren om tot creatieve oplossingen te komen voor de uitdagingen waar onze aandeelhouders, huurders, zakenpartners en maatschappij voor staan. Wij geloven in gelijke kansen voor iedereen en we staan open voor iedereen die aan de aangegeven competenties voldoet en zich herkent in onze kernwaarden: helder – doordacht – innovatief – betrokken – integer – daadkrachtig. Omdat we gelijke kansen voor alle sollicitanten willen bieden nodigen we iedereen uit die zich in de functie-eisen herkent, om te solliciteren. Omdat de participatie van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt beperkt is en de stap naar werk niet altijd vanzelf gaat, willen wij hierbij apart benadrukken dat we deze talenten willen aansporen om te solliciteren.
Integriteit staat bij ons hoog in het vaandel en is een van de fundamenten van onze organisatie. We screenen nieuwe collega’s op integriteit en ook onze huidige collega’s worden een keer in de drie jaar gescreend. We bevorderen integriteit en het voorkomen van misstanden en hebben een vertrouwenspersoon, gedragscodes en een klokkenluidersregeling. We geven integriteit continu aandacht om het bewustzijn hoog te houden.
- Hoofdkantoor in Amstelveen
- 54 medewerkers
- 33% / 67%
- Gem. leeftijd 43 jaar
- Actief in Nederland