Technisch (Asset) Manager

Tijdelijk gesloten

Technisch (Asset) Manager

Altera Vastgoed Amsterdam

Wat is vereist?

  • HBO / WO werk- en denkniveau op het gebied van techniek of bouwkunde
  • Minimaal 8 jaar relevante werkervaring
  • Kennis van bouwkundige, technisch vastgoedmanagement, voorschriften en regelgeving
  • Nieuwe oplossingen aandragen en zelfstandig uitvoeren
  • Betrokkenen kunnen motiveren en aansturen, goed en duidelijk kunnen communiceren
  • Uitstekende beheersing Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Doelgericht, goed kunnen plannen en organiseren

Wat krijg je?

  • Vanaf €5.000 bruto p/m, afhankelijk van kennis en ervaring
  • 5% vaste compensatie, zieketekostentegemoetkoming, onkostenvergoeding, budget voor goede thuiswerkmogelijkheden
  • 40-urige werkweek
  • 24 vakantiedagen (+6 extra vakantiedagen, waarvan maximaal 3 aangewezen door directie)
  • Ruimte voor initiatief, persoonlijke ontwikkeling en compliance-opleidingsmogelijkheden
  • Laptop, iPhone en leaseauto

Wat doe je?

  • 30% Contact externe vastgoedmanagers
  • 30% Intern overleg lopende projecten
  • 20% Projectlocaties bezoeken en voortgang beoordelen
  • 20% Administratie

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Technisch (Asset) Manager ben je verantwoordelijk voor de technische instandhouding, verbetering en verduurzaming van de winkelportefeuille van Altera Vastgoed. Meestal gaat het om onderhoud, renovatie of de voortgang van technische werkzaamheden, maar ook grotere en langlopende projecten komen regelmatig voor. Duurzaamheid en compliancy worden steeds belangrijker om vastgoed aantrekkelijker te maken, dus veel toekomstige projecten zullen hieraan gerelateerd zijn. Je adviseert vanuit een technisch-commerciële visie over de realisatie van deze projecten en bent tegelijkertijd bezig met de coördinatie van operationele zaken en technisch onderhoud.

Dit is een baan waarin je veel communiceert: jij zorgt ervoor dat alle projecten op rolletjes lopen. Je bepaalt de technische aanpak, stuurt het desbetreffende projectteam aan en stemt regelmatig de voortgang af met betrokkenen. Dit doe je onder andere met de drie Asset Managers van Altera; zij zijn namelijk verantwoordelijk voor het rendement en gaan over commerciële en juridische zaken. Daarnaast heb je veel contact met externe vastgoedmanagers, aan wie Altera het beheer van de winkelportefeuille heeft uitbesteed. Jullie hebben veel contact over de uitvoering van onderhoud en grootschalige projecten.

Je gaat regelmatig samen met de technischer beheerders langs op locatie om te beoordelen hoe het project ervoor staat. Met hen heb je regelmatig contact over de projectvoortgang, al dan niet op locatie.

Kortom: je coördineert projecten, adviseert hierover en stemt veel zaken af met betrokkenen. Hier hoort ook administratief werk bij, zoals facturen goedkeuren, technische onderhoudsplannen beoordelen en jaarplannen laten opstellen.

Als je het leuk vindt om als technisch generalist te werk te gaan en de voortgang en afstemmingsmomenten nauwkeurig bij te houden, en je het een uitdaging vindt om alle betrokkenen goed te informeren en je communicatie hierop af te stemmen, dan is dit een baan voor jou.

Agenda

Technisch (Asset) Manager

Tijdens een leuke werkdag ontmoet je 's ochtends een vastgoedmanager en aannemer op een locatie ten behoeve van een mogelijke verhuurtransactie. In de middag heb je een interessant overleg met team Winkels over een verduurzamingsproject.

Een mindere werkdag is er één met calamiteiten, waardoor je je planning moet omgooien. Een parkeergarage is onder water gelopen door hevige regenval, dus hier moet per direct actie op ondernomen worden.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Bezoek projectlocatie met vastgoedmanager
    • Facturen beoordelen
    • Inbrengen beoordeling aan- en verkoop objecten
    • Projectoverleg
    • Afstemming Asset Managers
    • Afstemming vastgoedmanagers
    • Administratie bijwerken
    • Afstemming vastgoedmanagers
    • Reistijd
    • Reistijd
    • Lunch
    • Bezoek projectlocatie met vastgoedmanager en technisch manager
    • Werken aan verduurzamingsinitiatief winkelportefeuille
    • Projectoverleg
    • Reistijd
    • Afstemming vastgoedmanagers
    • Afstemming vastgoedmanagers
    • Werken aan verbetervoorstel winkelportefeuille
    • Lunch
    • Facturen beoordelen
    • Inbrengen beoordeling aan- en verkoop objecten
    • Projectoverleg
    • Afstemming vastgoedmanagers
    • Bezoek calamiteitenlocatie met asset manager
    • Reistijd
    • Reistijd
    • Lunch
    • Jaarplannen controleren
    • Werken aan verduurzamingsinitiatief winkelportefeuille
    • Projectoverleg
    • Afstemming Asset Managers
    • Afstemming technisch beheerder

Voorbeeld uit de praktijk

Er dient zich een mogelijke huurder aan bij de externe vastgoedmanager voor een slecht te verhuren ruimte. Wat doe je?

De Asset Manager belt je op om te bespreken in hoeverre de ruimte aan het Programma van Eisen (PvE) voldoet. Dit bespreken jullie ook met de technisch beheerder van het desbetreffende pand. Het gaat om een kelder waar de potentiële huurder een arcadehal van wil maken. Er moeten dus zware machines in de ruimte komen te staan, en bovendien moet de kelder geschikt en veilig zijn voor veel mensen.

Jullie bespreken met z’n drieën welke eisen jullie technisch in kunnen vullen en welke niet. Hiervoor toetsen jullie de eigenschappen van de ruimte en de wensen van de huurder. Jullie bespreken verschillende vragen: is de ruimte brandveilig? Is een trap een goed idee, of werkt een lift toch beter? Hoe krijgen we alle machines in deze ruimte? Op basis hiervan sturen jullie een voorstel naar de Asset Manager met concrete voorwaarden. De Asset Manager pakt dit verder op en verwerkt dit uiteindelijk in een voorstel voor de kandidaat-huurder.

Groeipad

Er is budget voor vakopleidingen en persoonlijke ontwikkeling. Dit wordt zeker gestimuleerd binnen Altera, maar je moet dit wel zelf oppakken. Samen met je manager kun je de functie verder vormgeven. Uiteraard zijn er een aantal basisverantwoordelijkheden, maar er is genoeg ruimte om de functie zelf in te richten.

Technisch (Asset) Manager

Werken bij Altera Vastgoed

Altera Vastgoed biedt institutionele beleggers toegang tot core vastgoedbeleggingen in de woning- en winkelsector. Verantwoord beleggen vindt Altera belangrijk en moet goed zijn voor belegger, huurder en maatschappij. Onze samenwerking met gemeenten, corporaties en zakelijke partners maakt meer mogelijk en creëert beter vastgoed. Institutionele beleggers kunnen via onze fondsen in Nederlands vastgoed beleggen, wat op een transparante en goed gespreide manier verloopt.

Altera is een hechte organisatie waar professionaliteit, kwaliteit en collegiale samenwerking belangrijk zijn. De bedrijfscultuur is gericht op transparantie, integriteit, duidelijke communicatie en prestaties. Je komt terecht in een werkomgeving waar iedereen zijn of haar vaardigheden verder kan ontwikkelen, zonder de klant uit het oog te verliezen. 

  • Hoofdkantoor in Amstelveen
  • 39 werknemers
  • 33% / 67%
  • Gem. leeftijd 44 jaar
  • Actief in Nederland

Collega's

Annette Geldof - Manager HR

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Het fijne bij Altera is dat ik mijn kennis en ervaring kan gebruiken en dat ik door het vertrouwen en de zelfstandigheid die je hier krijgt, mijn functie deels zelf kan vormgeven en kan bijdragen aan het grotere geheel. De duurzame doelstellingen, heldere strategie, fijne collega’s en de kwaliteit waar we voor staan, maken dat ik me met veel plezier voor mijn werk inzet.

Wat was je vorige baan?
Een soortgelijke functie bij FutureWhiz Media (beter bekend als Squla en WRTS).

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik sport veel: hardlopen, zwemmen, hockeyen, golfen en schaatsen in de winter. Mijn man en ik hebben drie zoons en we houden van gezelligheid en lekker eten met vrienden of familie.

Sollicitatieproces

Eerste selectie kandidaten
± Binnen 1 week
Eerste gesprek met manager en HR
± Binnen enkele werkdagen
Tweede gesprek met directeur en eventueel een collega
± Binnen 1 week
Aanbod, contract onder voorbehoud en pre-employment screening

Interessante baan?