Technisch Asset Manager Woningen

Vacature gesloten

Technisch Asset Manager Woningen

Altera Vastgoed Amstelveen

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau op het gebied van bouwkunde en technisch vastgoedmanagement
  • Relevante technische ervaring met investeren in en exploiteren van vastgoed
  • Ervaring met het technisch sturen van (her-)ontwikkeling en renovatie van projecten
  • Kennis van / affiniteit met vastgoedmanagement, ontwikkeling, duurzaamheid en technische due diligence
  • Zowel zelfstandig als in een team kunnen werken
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Resultaatgericht, communicatief sterk en initatiefrijk

Wat krijg je?

  • €3.500 - €5.000 bruto p/m (op basis van 40 uur, afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • 24 vakantiedagen (+6 extra vakantiedagen, waarvan maximaal 3 aangewezen door de directie)
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en opleidingsmogelijkheden; ruim trainingsaanbod via Goodhabitz
  • Altera heeft het “World-class Workplace!”-keurmerk: dit geeft aan dat medewerkers graag bij Altera werken
  • Laptop, iPhone, leaseauto, leasefietsregeling via Hellorider of mobiliteitsbudget en bijdrage ziektekostenverzekering
  • Thuiswerkmogelijkheden en -budget

Wat doe je?

  • 20% Intern overleg
  • 20% Overleg met Property Managers
  • 20% Probleemdossiers oplossen
  • 10% Kennis vergaren en bijhouden
  • 10% Budget opstellen en controleren
  • 20% Overige werkzaamheden

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Technisch Asset Manager Woningen bij Altera Vastgoed ben je verantwoordelijk voor het uitvoeren van de tactische aspecten van de woningportefeuille. Het doel is om het optimale exploitatieresultaat voor opdrachtgevers te behalen, zonder dat de rendementsoptimalisatie ten koste gaat van de huurderstevredenheid en de staat van onderhoud van woningcomplexen.

Je zorgt ervoor dat het dagelijks beheer binnen de kaders van het exploitatiebeleid wordt uitgevoerd. Dit realiseer je door de juiste partijen aan te sturen en instructies te geven. Je hebt nauw contact met je collega-asset managers van de woningportefeuille over commerciële zaken, zoals het budget: zij laten jou weten hoeveel er uitgegeven kan worden om een bepaalde renovatie of verduurzaming te realiseren in een woning. Daarnaast heb je veel contact met de twee Property Managers die de woningportefeuille beheren. Dit zijn werknemers van externe bedrijven die Altera inhuurt voor het dagelijkse beheer.

In deze functie ga je de-escalerend te werk: als er een probleem is dat de Property Manager niet kan oplossen, pak jij dit op. Het kan hierbij ook voorkomen dat je een huurder ‘nee’ moet verkopen. 

Je bent onderdeel van team Portefeuillemanagement Woningen. Dit team bestaat uit een andere Technisch Manager, vier Asset Managers en een Head of Assetmanagement.

Als je het interessant vindt om je technische kennis te combineren met relatiebeheer, en je het uitdagend vindt dat elke week er anders uitziet, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Technisch Asset Manager Woningen

Op een leuke werkdag wordt er goedkeuring gegeven om zonnepanelen te plaatsen op eengezinswoningen. Je hebt samen met collega's dit concrete resultaat behaald, waardoor de woningportefeuille nog beter wordt.

Op een mindere dag heb je een overleg over wet- en regelgeving waarin je eigenlijk geen stap verder komt. Dat voelt onproductief; je besteedt je tijd liever aan andere werkzaamheden.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Werken aan probleemdossiers
    • Pilot uitrollen
    • Kennis bijhouden
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Objectbezoek
    • Werken aan probleemdossiers
    • Overleg met belegger
    • Property Managers aansturen
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Overleg met belegger
    • Contact met Asset Managers
    • Werken aan probleemdossiers
    • Onderhoudsbudget opstellen
    • Overleg met Portefeuillemanager
    • Planmatig onderhoud inplannen
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Kennis bijhouden
    • Technisch onderhoudscontract beoordelen
    • Programma van Eisen (PvE) updaten

Voorbeeld uit de praktijk

De Technisch Manager van een Property Manager levert geen goed werk af. Hoe los je dit op?

De Property Managers doen het uitvoerend werk, waarbij jij een aansturende rol hebt richting de Technisch Manager van een Property Manager. Indien deze partij geen goed werk aflevert, zet dit Altera in een minder goed daglicht en dat moet natuurlijk voorkomen worden.

Daarom bedenk je een manier om de Technisch Manager op zo'n manier te stimuleren dat hij of zij wél goed werk aflevert. Hierbij is het belangrijk dat je goed kunt motiveren en coachen. Je hebt een constructieve houding en gaat in overleg met de betrokken partij(en), zodat de samenwerking goed blijft verlopen. Je legt hen uit dat jullie samen verantwoordelijk zijn voor de kwaliteit van de portefeuille, en gaat verbindend te werk.

Groeipad

Er zijn volop mogelijkheden om je te ontwikkelen binnen Altera. We kijken niet alleen naar de korte termijn, maar ook naar de lange termijn. Er worden organisatiebreed opleidingen aangeboden, bijvoorbeeld in het kader van verdere digitalisering of klantgerichtheid. Daarnaast hebben we een ruim aanbod aan online trainingen van Goodhabitz waarmee je in eigen tempo op een tijd die het jou uitkomt aan de slag kunt gaan. En als derde optie is er budget voor individuele opleidingen op maat, dat kan voor upskilling, reskilling of het opdoen van extra kennis. Zie jij iets wat jij kunt gebruiken aan training of opleiding, go for it!

Technisch Asset Manager Woningen

Werken bij Altera Vastgoed

Altera is een professionele vastgoed manager, die namens institutionele beleggers investeert in vastgoed (woningen en winkels) in Nederland en deze beleggingen aanbiedt via niet-beursgenoteerde, open ended vastgoedfondsen (onder toezicht van de AFM).

Het belegd vermogen bedraagt thans circa € 3,1 miljard (stand Q4/22). Altera is efficiënt en flexibel en gericht op kwaliteit en het constant verbeteren van de dienstverlening aan beleggers en huurders. Altera stelt zich ten doel om op het gebied van vastgoedbeleggingen in woningen en winkels de meest aantrekkelijke partij te zijn voor institutionele beleggers, onder meer door een uitstekende performance, transparantie, governance (compliance aan best practices), efficiency en een koppositie op het terrein van duurzaamheid & ESG. Daarbij speelt het ‘digitaliseren’ van de organisatie en de dienstverlening naar stakeholders een belangrijke rol. Er werken circa 55 collega’s die gemotiveerd zijn om met elkaar de beste prestatie te leveren. De lijnen zijn kort en we geloven in samenwerking en verantwoordelijkheid nemen.

Altera is een hechte en inclusieve organisatie die mensgericht is en waar mensen graag met elkaar samen werken en op een integere en prettige met elkaar omgaan. Wij streven naar een werkomgeving waarin iedereen, ongeacht ras, geslacht, leeftijd, seksuele geaardheid, religie, nationaliteit, handicap of enige andere factor, zich thuis voelt, gewaardeerd en gerespecteerd voelt. We houden van enthousiaste collega’s die verschillende manieren van denken hebben, zich graag willen blijven ontwikkelen en energie aanwakkeren om tot creatieve oplossingen te komen voor de uitdagingen waar onze aandeelhouders, huurders, zakenpartners en maatschappij voor staan. Wij geloven in gelijke kansen voor iedereen en we staan open voor iedereen die aan de aangegeven competenties voldoet en zich herkent in onze kernwaarden: helder – doordacht – innovatief – betrokken – integer – daadkrachtig. Omdat we gelijke kansen voor alle sollicitanten willen bieden nodigen we iedereen uit die zich in de functie-eisen herkent, om te solliciteren. Omdat de participatie van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt beperkt is en de stap naar werk niet altijd vanzelf gaat, willen wij hierbij apart benadrukken dat we deze talenten willen aansporen om te solliciteren.

Integriteit staat bij ons hoog in het vaandel en is een van de fundamenten van onze organisatie. We screenen nieuwe collega’s op integriteit en ook onze huidige collega’s worden een keer in de drie jaar gescreend. We bevorderen integriteit en het voorkomen van misstanden en hebben een vertrouwenspersoon, gedragscodes en een klokkenluidersregeling. We geven integriteit continu aandacht om het bewustzijn hoog te houden.

  • Hoofdkantoor in Amstelveen
  • 54 medewerkers
  • 33% / 67%
  • Gem. leeftijd 43 jaar
  • Actief in Nederland

Collega's

Michelle Kesser (35) - Controller

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
De functie van Controller is breed en Altera is een professionele en innoverende organisatie met een mooie portefeuille. Mijn collega's zijn ook een interessante mix mensen!

Wat was je vorige baan?
(Financial) controller

Wat doe je in je vrije tijd?
Films kijken, uit eten gaan en reizen.

Philip Hosman (45) - Head of Investor Relations.

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na meerdere jaren gewerkt te hebben bij grote (internationale) financiële instellingen, was ik op zoek naar een bedrijf die gespecialiseerd is in specifieke real asset beleggingen. De strategie van Altera is gericht op duaal rendement creëren: goede financiële en goede ESG-rendementen, gericht op duurzame gebouwen, maar ook waarde creëren voor alle stakeholders (beleggers, huurders en maatschappij). Juist die combinatie sprak mij aan waardoor ik in september 2019 voor Altera heb gekozen.

Wat was je vorige baan?
Director Investor Relations bij Syntrus Achmea Real Estate & Finance

Wat doe je in je vrije tijd?
Naast het opvoeden van onze kinderen ben ik terug te vinden op en langs het hockeyveld en op de golfbanen in Nederland.

Ellen Tak (41) - Head of Research & Strategy

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Het werken voor een belegger vind ik als analist extra interessant omdat ik de binding voel met het vastgoed dat we in onze portefeuilles hebben. Altera is een relatief kleine belegger omdat we veel operationele werkzaamheden hebben uitbesteed. Hierdoor zijn we veel wendbaarder en worden initiatieven snel opgepakt. Je merkt deze positieve flow erg goed bij alle enthousiaste collega's!

Wat was je vorige baan?
Valuation Review Manager bij Propertize.

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, hardlopen en series kijken op Netflix.

Marie-Louise van der Lugt (36) - Assetmanager - afdeling PFM Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam als Accountmanager bij een vastgoedmanager. Vanuit die rol ben ik in contact gekomen met Altera Vastgoed en raakte ik enthousiast over de organisatie en de mensen!

Wat was je vorige baan?
Accountmanager.

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, koken en tafelen.

Annette Geldof - Manager HR

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Het fijne bij Altera is dat ik mijn kennis en ervaring kan gebruiken en dat ik door het vertrouwen en de zelfstandigheid die je hier krijgt, mijn functie deels zelf kan vormgeven en kan bijdragen aan het grotere geheel. De duurzame doelstellingen, heldere strategie, fijne collega’s en de kwaliteit waar we voor staan, maken dat ik me met veel plezier voor mijn werk inzet.

Wat was je vorige baan?
Een soortgelijke functie bij FutureWhiz Media (beter bekend als Squla en WRTS).

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik sport veel: hardlopen, zwemmen, hockeyen, golfen en schaatsen in de winter. Mijn man en ik hebben drie zoons en we houden van gezelligheid en lekker eten met vrienden of familie.

Sollicitatieproces

Koffiegesprek + CV en motivatie screening
± Binnen 1 week
Interview met Hiring Manager en teamlid
± 1 week
Interview met HR en directielid
± 1 week
Eventueel een assessment
Arbeidsvoorwaarden voorstel
± 1 week
Contract, VOG, BING Screening
± 1 week
Start bij Altera Vastgoed

Interessante baan?