Technisch Asset Manager Woningen

Technisch Asset Manager Woningen

Altera Vastgoed Amstelveen

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau op het gebied van bouwkunde en technisch vastgoedmanagement
  • Relevante technische ervaring met investeren in en exploiteren van vastgoed
  • Ervaring met het technisch sturen van (her-)ontwikkeling en renovatie van projecten
  • Kennis van / affiniteit met vastgoedmanagement, ontwikkeling, duurzaamheid en technische due diligence
  • Zowel zelfstandig als in een team kunnen werken
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Resultaatgericht, communicatief sterk en initatiefrijk

Wat krijg je?

  • €3.500 - €5.000 bruto p/m (op basis van 40 uur, afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • 24 vakantiedagen (+6 extra vakantiedagen, waarvan maximaal 3 aangewezen door de directie)
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en opleidingsmogelijkheden; ruim trainingsaanbod via Goodhabitz
  • Altera heeft het “World-class Workplace!”-keurmerk: dit geeft aan dat medewerkers graag bij Altera werken
  • Laptop, iPhone, leaseauto of mobiliteitsbudget en bijdrage ziektekostenverzekering
  • Thuiswerkmogelijkheden en -budget

Wat doe je?

  • 20% Intern overleg
  • 20% Overleg met Property Managers
  • 20% Probleemdossiers oplossen
  • 10% Kennis vergaren en bijhouden
  • 10% Budget opstellen en controleren
  • 20% Overige werkzaamheden

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Technisch Asset Manager Woningen bij Altera Vastgoed ben je verantwoordelijk voor het uitvoeren van de tactische aspecten van de woningportefeuille. Het doel is om het optimale exploitatieresultaat voor opdrachtgevers te behalen, zonder dat de rendementsoptimalisatie ten koste gaat van de huurderstevredenheid en de staat van onderhoud van woningcomplexen.

Je zorgt ervoor dat het dagelijks beheer binnen de kaders van het exploitatiebeleid wordt uitgevoerd. Dit realiseer je door de juiste partijen aan te sturen en instructies te geven. Je hebt nauw contact met je collega-asset managers van de woningportefeuille over commerciële zaken, zoals het budget: zij laten jou weten hoeveel er uitgegeven kan worden om een bepaalde renovatie of verduurzaming te realiseren in een woning. Daarnaast heb je veel contact met de twee Property Managers die de woningportefeuille beheren. Dit zijn werknemers van externe bedrijven die Altera inhuurt voor het dagelijkse beheer.

In deze functie ga je de-escalerend te werk: als er een probleem is dat de Property Manager niet kan oplossen, pak jij dit op. Het kan hierbij ook voorkomen dat je een huurder ‘nee’ moet verkopen. 

Je bent onderdeel van team Portefeuillemanagement Woningen. Dit team bestaat uit een andere Technisch Manager, vier Asset Managers en een Head of Assetmanagement.

Als je het interessant vindt om je technische kennis te combineren met relatiebeheer, en je het uitdagend vindt dat elke week er anders uitziet, dan is dit een baan voor jou.

Agenda

Technisch Asset Manager Woningen

Op een leuke werkdag wordt er goedkeuring gegeven om zonnepanelen te plaatsen op eengezinswoningen. Je hebt samen met collega's dit concrete resultaat behaald, waardoor de woningportefeuille nog beter wordt.

Op een mindere dag heb je een overleg over wet- en regelgeving waarin je eigenlijk geen stap verder komt. Dat voelt onproductief; je besteedt je tijd liever aan andere werkzaamheden.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Werken aan probleemdossiers
    • Pilot uitrollen
    • Kennis bijhouden
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Objectbezoek
    • Werken aan probleemdossiers
    • Overleg met belegger
    • Property Managers aansturen
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Overleg met belegger
    • Contact met Asset Managers
    • Werken aan probleemdossiers
    • Onderhoudsbudget opstellen
    • Overleg met Portefeuillemanager
    • Planmatig onderhoud inplannen
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Kennis bijhouden
    • Technisch onderhoudscontract beoordelen
    • Programma van Eisen (PvE) updaten

Voorbeeld uit de praktijk

De Technisch Manager van een Property Manager levert geen goed werk af. Hoe los je dit op?

De Property Managers doen het uitvoerend werk, waarbij jij een aansturende rol hebt richting de Technisch Manager van een Property Manager. Indien deze partij geen goed werk aflevert, zet dit Altera in een minder goed daglicht en dat moet natuurlijk voorkomen worden.

Daarom bedenk je een manier om de Technisch Manager op zo'n manier te stimuleren dat hij of zij wél goed werk aflevert. Hierbij is het belangrijk dat je goed kunt motiveren en coachen. Je hebt een constructieve houding en gaat in overleg met de betrokken partij(en), zodat de samenwerking goed blijft verlopen. Je legt hen uit dat jullie samen verantwoordelijk zijn voor de kwaliteit van de portefeuille, en gaat verbindend te werk.

Groeipad

Er zijn volop mogelijkheden om je te ontwikkelen binnen Altera. We kijken niet alleen naar de korte termijn, maar ook naar de lange termijn. Er worden organisatiebreed opleidingen aangeboden, bijvoorbeeld in het kader van verdere digitalisering of klantgerichtheid. Daarnaast hebben we een ruim aanbod aan online trainingen van Goodhabitz waarmee je in eigen tempo op een tijd die het jou uitkomt aan de slag kunt gaan. En als derde optie is er budget voor individuele opleidingen op maat, dat kan voor upskilling, reskilling of het opdoen van extra kennis. Zie jij iets wat jij kunt gebruiken aan training of opleiding, go for it!

Technisch Asset Manager Woningen

Werken bij Altera Vastgoed

Altera Vastgoed biedt institutionele beleggers toegang tot core vastgoedbeleggingen in de woning- en winkelsector. Verantwoord beleggen vindt Altera belangrijk en moet goed zijn voor belegger, huurder, maatschappij en milieu. Onze samenwerking met gemeenten, corporaties en zakelijke partners maakt meer mogelijk en creëert beter duurzamer vastgoed. Institutionele beleggers kunnen via onze fondsen in Nederlands vastgoed beleggen, wat op een transparante en goed gespreide manier verloopt.

Altera is een hechte organisatie waar professionaliteit, kwaliteit en collegiale samenwerking belangrijk zijn. De bedrijfscultuur komt overeen met de kernwaarden: helder – doordacht – innovatief – betrokken – integer – daadkrachtig. Je komt terecht in een werkomgeving waar iedereen zijn of haar vaardigheden verder kan ontwikkelen, zonder de klant uit het oog te verliezen.

Wanneer je enthousiast bent over Altera Vastgoed en solliciteert, volg je vervolgens onderstaande stappen in het proces:

Selectie C.V. en motivatie
Interview Manager en HR
Interview met collega en directielid
Kennismaking teamleden
Arbeidsvoorwaardenvoorstel
Contract, pre-employment screening
Start bij Altera Vastgoed

  • Hoofdkantoor in Amstelveen
  • 43 werknemers
  • 33% / 67%
  • Gem. leeftijd 44 jaar
  • Actief in Nederland

Collega's

Michelle Kesser (33) - Controller

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
De functie van Controller is breed en Altera is een professionele en innoverende organisatie met een mooie portefeuille. Mijn collega's zijn ook een interessante mix mensen!

Wat was je vorige baan?
(Financial) controller

Wat doe je in je vrije tijd?
Films kijken, uit eten gaan en reizen.

Philip Hosman (44) - Head of Investor Relations.

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na meerdere jaren gewerkt te hebben bij grote (internationale) financiële instellingen, was ik op zoek naar een bedrijf die gespecialiseerd is in specifieke real asset beleggingen. De strategie van Altera is gericht op duaal rendement creëren: goede financiële en goede ESG-rendementen, gericht op duurzame gebouwen, maar ook waarde creëren voor alle stakeholders (beleggers, huurders en maatschappij). Juist die combinatie sprak mij aan waardoor ik in september 2019 voor Altera heb gekozen.

Wat was je vorige baan?
Director Investor Relations bij Syntrus Achmea Real Estate & Finance

Wat doe je in je vrije tijd?
Naast het opvoeden van onze kinderen ben ik terug te vinden op en langs het hockeyveld en op de golfbanen in Nederland.

Ellen Tak (39) - Head of Research & Strategy

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Het werken voor een belegger vind ik als analist extra interessant omdat ik de binding voel met het vastgoed dat we in onze portefeuilles hebben. Altera is een relatief kleine belegger omdat we veel operationele werkzaamheden hebben uitbesteed. Hierdoor zijn we veel wendbaarder en worden initiatieven snel opgepakt. Je merkt deze positieve flow erg goed bij alle enthousiaste collega's!

Wat was je vorige baan?
Valuation Review Manager bij Propertize.

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, hardlopen en series kijken op Netflix.

Marie-Louise van der Lugt (35) - Assetmanager - afdeling PFM Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam als Accountmanager bij een vastgoedmanager. Vanuit die rol ben ik in contact gekomen met Altera Vastgoed en raakte ik enthousiast over de organisatie en de mensen!

Wat was je vorige baan?
Accountmanager.

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, koken en tafelen.

Annette Geldof - Manager HR

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Het fijne bij Altera is dat ik mijn kennis en ervaring kan gebruiken en dat ik door het vertrouwen en de zelfstandigheid die je hier krijgt, mijn functie deels zelf kan vormgeven en kan bijdragen aan het grotere geheel. De duurzame doelstellingen, heldere strategie, fijne collega’s en de kwaliteit waar we voor staan, maken dat ik me met veel plezier voor mijn werk inzet.

Wat was je vorige baan?
Een soortgelijke functie bij FutureWhiz Media (beter bekend als Squla en WRTS).

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik sport veel: hardlopen, zwemmen, hockeyen, golfen en schaatsen in de winter. Mijn man en ik hebben drie zoons en we houden van gezelligheid en lekker eten met vrienden of familie.

Sollicitatieproces

CV en motivatie screening
± Binnen 1 week
Interview Manager en HRD
± 1 week
Interview met collega business
± 1 week
Kennismaking teamleden
± 1 week
Arbeidsvoorwaarden voorstel
± 1 week
Contract, VOG, BING Screening
± 1 week
Start bij Altera Vastgoed

Interessante baan?