Technisch Manager Duurzaamheid
Altera Vastgoed Amstelveen
Wat is vereist?
- Afgeronde relevante HBO- of WO-opleiding
- 3 -5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie
- Voldoende kennis van asset management en vastgoed, ervaring met duurzaamheid
- In staat om beleid in concrete doelen te vertalen
- Georganiseerd en stressbestendig
- Goed in plannen, presenteren en projecten en (externe) partijen aansturen
Wat krijg je?
- €4.000-5.000 bruto p/m op basis van 40 uur, afhankelijk van kennis en ervaring
- 40-urige werkweek, maar een 32 tot 36-urige werkweek is ook bespreekbaar
- 24 vakantiedagen (+6 extra vakantiedagen, waarvan maximaal 3 aangewezen door de directie)
- Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en opleidingsmogelijkheden
- Laptop, iPhone, leaseauto en leasefietsregeling via Hellorider
Wat doe je?
- 25% Overleg met stakeholders
- 10% Voortgang project rapporteren
- 25% Intern overleg
- 20% Projectlocaties bezoeken
- 20% Databestanden opstellen
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Vacature
Als Technisch Manager Duurzaamheid bij Altera Vastgoed ben je verantwoordelijk voor het implementeren van duurzaamheidsprojecten. Je hebt een verbindende rol tussen het duurzaamheidsbeleid en de vastgoedportefeuilles. De duurzaamheidsmanager legt het nodige beleid vast, waarna jij in overleg gaat met de afdeling Portefeuille management Woningen en Winkels, om binnen de afgesproken tijd en het afgesproken budget de projecten uit te voeren. Je rapporteert aan de directeur Portefeuille management en houdt de voortgang nauwkeurig bij in rapporten. Ook zul je veel langsgaan op projectlocaties en vergaderen met externe partijen, bijvoorbeeld als er zonnepanelen op een dak van een appartementencomplex geplaatst worden. Het is dus van belang dat je weet hoe je verschillende stakeholders kunt meekrijgen in zo'n vergadering.
Daarnaast is het jouw taak om de juiste data aan te leveren bij partners. Dit gaat bijvoorbeeld om certificaten en meterstanden van verschillende objecten. Je maakt deze aangeleverde bestanden zelf overzichtelijk, zodat de partner ermee uit de voeten kan en het project in gang kan zetten.
Je hebt veel contact met de technische managers Woningen en Winkels en de ESG Manager, maar het team waarin je werkt verschilt per project, omdat daar ook externe partijen bij komen kijken. Je werkt aan meerdere projecten tegelijkertijd, waarvan sommige sneller uitgevoerd zullen worden dan anderen.
Als je het leuk vindt om verschillende partijen mee te krijgen en op een creatieve manier projectuitvoeringen te bedenken, en je het niet erg vindt dat je soms kritiek krijgt op deze uitvoering, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Ik heb een leuke werkdag als een project soepel is verlopen en wordt afgerond. Ik proost hier met mijn team (digitaal) op tijdens de vrijdagmiddagborrel.
Op een minder leuke werkdag zit in hele dag achter mijn bureau om tabellen te vullen met data. Het hoort erbij, maar ik ben liever in overleggen of op projectlocaties te vinden.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Lunch
- Mail bijwerken
- Databestanden opstellen
- Bellen met stakeholder
- Werken aan duurzaamheidsrapport
- Voortgangsrapport bijwerken
- Werken aan datatabellen
-
- Lunch
- Teamoverleg
- Voortgangsrapport bijwerken
- Overleg met stakeholders
- Reistijd
- Projectlocatie bezoeken
- Reistijd
- Overleg met CIO
-
- Lunch
- Werken aan portefeuille
- Researchsessie met duurzaamheidsmanager
- Overleg met stakeholders
- Databestanden opstellen
- Intern overleg
-
- Lunch
- Teamoverleg
- Projectlocatie bezoeken
- Reistijd
- Databestanden opstellen
- Mail bijwerken
- Overleg met stakeholders
-
- Borrel
- Lunch
- Reistijd
- Reistijd
- Projectlocatie bezoeken
- Overleg met stakeholders
- Voortgangsrapport bijwerken
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Er zijn volop mogelijkheden om je te ontwikkelen binnen Altera. We kijken niet alleen naar de korte termijn, maar ook naar de lange termijn. Dat betekent dat je je opleidingsbudget kunt inzetten voor het uitbreiden van je vakkennis, maar ook later kunt investeren. Als je niet precies weet wat je wilt in de toekomst, dan kun je dit samen met een loopbaancoach of je manager ontdekken.
Werken bij Altera Vastgoed
Altera is een professionele vastgoed manager, die namens institutionele beleggers investeert in vastgoed (woningen en winkels) in Nederland en deze beleggingen aanbiedt via niet-beursgenoteerde, open ended vastgoedfondsen (onder toezicht van de AFM).
Het belegd vermogen bedraagt thans circa € 3,1 miljard (stand Q4/22). Altera is efficiënt en flexibel en gericht op kwaliteit en het constant verbeteren van de dienstverlening aan beleggers en huurders. Altera stelt zich ten doel om op het gebied van vastgoedbeleggingen in woningen en winkels de meest aantrekkelijke partij te zijn voor institutionele beleggers, onder meer door een uitstekende performance, transparantie, governance (compliance aan best practices), efficiency en een koppositie op het terrein van duurzaamheid & ESG. Daarbij speelt het ‘digitaliseren’ van de organisatie en de dienstverlening naar stakeholders een belangrijke rol. Er werken circa 55 collega’s die gemotiveerd zijn om met elkaar de beste prestatie te leveren. De lijnen zijn kort en we geloven in samenwerking en verantwoordelijkheid nemen.
Altera is een hechte en inclusieve organisatie die mensgericht is en waar mensen graag met elkaar samen werken en op een integere en prettige met elkaar omgaan. Wij streven naar een werkomgeving waarin iedereen, ongeacht ras, geslacht, leeftijd, seksuele geaardheid, religie, nationaliteit, handicap of enige andere factor, zich thuis voelt, gewaardeerd en gerespecteerd voelt. We houden van enthousiaste collega’s die verschillende manieren van denken hebben, zich graag willen blijven ontwikkelen en energie aanwakkeren om tot creatieve oplossingen te komen voor de uitdagingen waar onze aandeelhouders, huurders, zakenpartners en maatschappij voor staan. Wij geloven in gelijke kansen voor iedereen en we staan open voor iedereen die aan de aangegeven competenties voldoet en zich herkent in onze kernwaarden: helder – doordacht – innovatief – betrokken – integer – daadkrachtig. Omdat we gelijke kansen voor alle sollicitanten willen bieden nodigen we iedereen uit die zich in de functie-eisen herkent, om te solliciteren. Omdat de participatie van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt beperkt is en de stap naar werk niet altijd vanzelf gaat, willen wij hierbij apart benadrukken dat we deze talenten willen aansporen om te solliciteren.
Integriteit staat bij ons hoog in het vaandel en is een van de fundamenten van onze organisatie. We screenen nieuwe collega’s op integriteit en ook onze huidige collega’s worden een keer in de drie jaar gescreend. We bevorderen integriteit en het voorkomen van misstanden en hebben een vertrouwenspersoon, gedragscodes en een klokkenluidersregeling. We geven integriteit continu aandacht om het bewustzijn hoog te houden.
- Hoofdkantoor in Amstelveen
- 54 medewerkers
- 33% / 67%
- Gem. leeftijd 43 jaar
- Actief in Nederland