Technisch Manager Duurzaamheid

Technisch Manager Duurzaamheid

Altera Vastgoed Amstelveen

Wat is vereist?

  • Afgeronde relevante HBO- of WO-opleiding
  • 3 -5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie
  • Voldoende kennis van asset management en vastgoed, ervaring met duurzaamheid
  • In staat om beleid in concrete doelen te vertalen
  • Georganiseerd en stressbestendig
  • Goed in plannen, presenteren en projecten en (externe) partijen aansturen

Wat krijg je?

  • €4.000-5.000 bruto p/m op basis van 40 uur, afhankelijk van kennis en ervaring
  • 40-urige werkweek, maar een 32 tot 36-urige werkweek is ook bespreekbaar
  • 24 vakantiedagen (+6 extra vakantiedagen, waarvan maximaal 3 aangewezen door de directie)
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en opleidingsmogelijkheden
  • Laptop, iPhone en leaseauto

Wat doe je?

  • 25% Overleg met stakeholders
  • 10% Voortgang project rapporteren
  • 25% Intern overleg
  • 20% Projectlocaties bezoeken
  • 20% Databestanden opstellen

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Technisch Manager Duurzaamheid bij Altera Vastgoed ben je verantwoordelijk voor het implementeren van duurzaamheidsprojecten. Je hebt een verbindende rol tussen het duurzaamheidsbeleid en de vastgoedportefeuilles. De duurzaamheidsmanager legt het nodige beleid vast, waarna jij in overleg gaat met de afdeling Portefeuille management Woningen en Winkels, om binnen de afgesproken tijd en het afgesproken budget de projecten uit te voeren. Je rapporteert aan de directeur Portefeuille management en houdt de voortgang nauwkeurig bij in rapporten. Ook zul je veel langsgaan op projectlocaties en vergaderen met externe partijen, bijvoorbeeld als er zonnepanelen op een dak van een appartementencomplex geplaatst worden. Het is dus van belang dat je weet hoe je verschillende stakeholders kunt meekrijgen in zo'n vergadering. 

Daarnaast is het jouw taak om de juiste data aan te leveren bij partners. Dit gaat bijvoorbeeld om certificaten en meterstanden van verschillende objecten. Je maakt deze aangeleverde bestanden zelf overzichtelijk, zodat de partner ermee uit de voeten kan en het project in gang kan zetten. 

Je hebt veel contact met de technische managers Woningen en Winkels en de ESG Manager, maar het team waarin je werkt verschilt per project, omdat daar ook externe partijen bij komen kijken. Je werkt aan meerdere projecten tegelijkertijd, waarvan sommige sneller uitgevoerd zullen worden dan anderen.

Als je het leuk vindt om verschillende partijen mee te krijgen en op een creatieve manier projectuitvoeringen te bedenken, en je het niet erg vindt dat je soms kritiek krijgt op deze uitvoering, dan is dit een baan voor jou.

Agenda

Technisch Manager Duurzaamheid

Ik heb een leuke werkdag als een project soepel is verlopen en wordt afgerond. Ik proost hier met mijn team (digitaal) op tijdens de vrijdagmiddagborrel.

Op een minder leuke werkdag zit in hele dag achter mijn bureau om tabellen te vullen met data. Het hoort erbij, maar ik ben liever in overleggen of op projectlocaties te vinden.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Mail bijwerken
    • Databestanden opstellen
    • Bellen met stakeholder
    • Werken aan duurzaamheidsrapport
    • Voortgangsrapport bijwerken
    • Werken aan datatabellen
    • Lunch
    • Teamoverleg
    • Voortgangsrapport bijwerken
    • Overleg met stakeholders
    • Reistijd
    • Projectlocatie bezoeken
    • Reistijd
    • Lunch
    • Researchsessie met duurzaamheidsmanager
    • Overleg met stakeholders
    • Databestanden opstellen
    • Intern overleg
    • Lunch
    • Projectlocatie bezoeken
    • Reistijd
    • Databestanden opstellen
    • Mail bijwerken
    • Overleg met stakeholders

Voorbeeld uit de praktijk

Een goedgekeurd voorstel om een appartementencomplex te verduurzamen en een hoger energielabel te geven, blijkt niet goed afgestemd te zijn met de portefeuille. Het betreffende complex blijkt twee keer zoveel woningen te hebben, waardoor het project twee keer zo duur wordt. Hoe los je dit op?

Allereerst stel je vast wat de oorzaak is van het verkeerd afgestemde voorstel. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de verkeerde parameters zijn aangehouden of dat er onjuiste aannames zijn gedaan over kosten.

Je gaat in overleg met de Portefeuillemanager en de CIO. Je bespreekt het budget en vertelt dat het budget overschreden moet worden, omdat er opeens meer woningen verduurzaamd moeten worden.

Het is belangrijk dat je zelf het initiatief neemt om in zo’n situatie de juiste partijen aan tafel te krijgen. Jij weet hoe de verschillende belangen liggen en het is jouw taak om gezamenlijk tot een oplossing te komen. Je probeert alle partijen dus tevreden te houden.

Groeipad

Er zijn volop mogelijkheden om je te ontwikkelen binnen Altera. We kijken niet alleen naar de korte termijn, maar ook naar de lange termijn. Dat betekent dat je je opleidingsbudget kunt inzetten voor het uitbreiden van je vakkennis, maar ook later kunt investeren. Als je niet precies weet wat je wilt in de toekomst, dan kun je dit samen met een loopbaancoach of je manager ontdekken.

Technisch Manager Duurzaamheid

Werken bij Altera Vastgoed

Altera Vastgoed biedt institutionele beleggers toegang tot core vastgoedbeleggingen in de woning- en winkelsector. Verantwoord beleggen vindt Altera belangrijk en moet goed zijn voor belegger, huurder en maatschappij. Onze samenwerking met gemeenten, corporaties en zakelijke partners maakt meer mogelijk en creëert beter vastgoed. Institutionele beleggers kunnen via onze fondsen in Nederlands vastgoed beleggen, wat op een transparante en goed gespreide manier verloopt.

Altera is een hechte organisatie waar professionaliteit, kwaliteit en collegiale samenwerking belangrijk zijn. De bedrijfscultuur is gericht op transparantie, integriteit, duidelijke communicatie en prestaties. Je komt terecht in een werkomgeving waar iedereen zijn of haar vaardigheden verder kan ontwikkelen, zonder de klant uit het oog te verliezen. 

  • Hoofdkantoor in Amstelveen
  • 39 werknemers
  • 33% / 67%
  • Gem. leeftijd 44 jaar
  • Actief in Nederland

Collega's

Annette Geldof - Manager HR

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Het fijne bij Altera is dat ik mijn kennis en ervaring kan gebruiken en dat ik door het vertrouwen en de zelfstandigheid die je hier krijgt, mijn functie deels zelf kan vormgeven en kan bijdragen aan het grotere geheel. De duurzame doelstellingen, heldere strategie, fijne collega’s en de kwaliteit waar we voor staan, maken dat ik me met veel plezier voor mijn werk inzet.

Wat was je vorige baan?
Een soortgelijke functie bij FutureWhiz Media (beter bekend als Squla en WRTS).

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik sport veel: hardlopen, zwemmen, hockeyen, golfen en schaatsen in de winter. Mijn man en ik hebben drie zoons en we houden van gezelligheid en lekker eten met vrienden of familie.

Philip Hosman - Head of Investor Relations.

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik was op zoek naar een bedrijf die gespecialiseerd is in specifieke real asset beleggingen. De strategie van Altera is gericht op duaal rendement creëren: goede financiële en goede ESG-rendementen, gericht op duurzame gebouwen, maar ook waarde voor alle stakeholders (beleggers, huurders en maatschappij) creëren. Juist die combinatie sprak mij aan waardoor ik voor Altera heb gekozen.

Wat was je vorige baan?
Director Investor Relations bij Syntrus Achmea Real Estate & Finance

Wat doe je in je vrije tijd?
Naast het opvoeden van onze kinderen ben ik terug te vinden op en langs het hockeyveld en op de golfbanen in Nederland.

Interessante baan?