Technisch Manager Duurzaamheid

Vacature gesloten

Technisch Manager Duurzaamheid

Altera Vastgoed Amstelveen

Wat is vereist?

  • Afgeronde relevante HBO- of WO-opleiding
  • 3 -5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie
  • Voldoende kennis van asset management en vastgoed, ervaring met duurzaamheid
  • In staat om beleid in concrete doelen te vertalen
  • Georganiseerd en stressbestendig
  • Goed in plannen, presenteren en projecten en (externe) partijen aansturen

Wat krijg je?

  • €4.000-5.000 bruto p/m op basis van 40 uur, afhankelijk van kennis en ervaring
  • 40-urige werkweek, maar een 32 tot 36-urige werkweek is ook bespreekbaar
  • 24 vakantiedagen (+6 extra vakantiedagen, waarvan maximaal 3 aangewezen door de directie)
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en opleidingsmogelijkheden
  • Laptop, iPhone, leaseauto en leasefietsregeling via Hellorider

Wat doe je?

  • 25% Overleg met stakeholders
  • 10% Voortgang project rapporteren
  • 25% Intern overleg
  • 20% Projectlocaties bezoeken
  • 20% Databestanden opstellen

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Technisch Manager Duurzaamheid bij Altera Vastgoed ben je verantwoordelijk voor het implementeren van duurzaamheidsprojecten. Je hebt een verbindende rol tussen het duurzaamheidsbeleid en de vastgoedportefeuilles. De duurzaamheidsmanager legt het nodige beleid vast, waarna jij in overleg gaat met de afdeling Portefeuille management Woningen en Winkels, om binnen de afgesproken tijd en het afgesproken budget de projecten uit te voeren. Je rapporteert aan de directeur Portefeuille management en houdt de voortgang nauwkeurig bij in rapporten. Ook zul je veel langsgaan op projectlocaties en vergaderen met externe partijen, bijvoorbeeld als er zonnepanelen op een dak van een appartementencomplex geplaatst worden. Het is dus van belang dat je weet hoe je verschillende stakeholders kunt meekrijgen in zo'n vergadering. 

Daarnaast is het jouw taak om de juiste data aan te leveren bij partners. Dit gaat bijvoorbeeld om certificaten en meterstanden van verschillende objecten. Je maakt deze aangeleverde bestanden zelf overzichtelijk, zodat de partner ermee uit de voeten kan en het project in gang kan zetten. 

Je hebt veel contact met de technische managers Woningen en Winkels en de ESG Manager, maar het team waarin je werkt verschilt per project, omdat daar ook externe partijen bij komen kijken. Je werkt aan meerdere projecten tegelijkertijd, waarvan sommige sneller uitgevoerd zullen worden dan anderen.

Als je het leuk vindt om verschillende partijen mee te krijgen en op een creatieve manier projectuitvoeringen te bedenken, en je het niet erg vindt dat je soms kritiek krijgt op deze uitvoering, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Technisch Manager Duurzaamheid

Ik heb een leuke werkdag als een project soepel is verlopen en wordt afgerond. Ik proost hier met mijn team (digitaal) op tijdens de vrijdagmiddagborrel.

Op een minder leuke werkdag zit in hele dag achter mijn bureau om tabellen te vullen met data. Het hoort erbij, maar ik ben liever in overleggen of op projectlocaties te vinden.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Mail bijwerken
    • Databestanden opstellen
    • Bellen met stakeholder
    • Werken aan duurzaamheidsrapport
    • Voortgangsrapport bijwerken
    • Werken aan datatabellen
    • Lunch
    • Teamoverleg
    • Voortgangsrapport bijwerken
    • Overleg met stakeholders
    • Reistijd
    • Projectlocatie bezoeken
    • Reistijd
    • Lunch
    • Researchsessie met duurzaamheidsmanager
    • Overleg met stakeholders
    • Databestanden opstellen
    • Intern overleg
    • Lunch
    • Projectlocatie bezoeken
    • Reistijd
    • Databestanden opstellen
    • Mail bijwerken
    • Overleg met stakeholders

Voorbeeld uit de praktijk

Een goedgekeurd voorstel om een appartementencomplex te verduurzamen en een hoger energielabel te geven, blijkt niet goed afgestemd te zijn met de portefeuille. Het betreffende complex blijkt twee keer zoveel woningen te hebben, waardoor het project twee keer zo duur wordt. Hoe los je dit op?

Allereerst stel je vast wat de oorzaak is van het verkeerd afgestemde voorstel. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de verkeerde parameters zijn aangehouden of dat er onjuiste aannames zijn gedaan over kosten.

Je gaat in overleg met de Portefeuillemanager en de CIO. Je bespreekt het budget en vertelt dat het budget overschreden moet worden, omdat er opeens meer woningen verduurzaamd moeten worden.

Het is belangrijk dat je zelf het initiatief neemt om in zo’n situatie de juiste partijen aan tafel te krijgen. Jij weet hoe de verschillende belangen liggen en het is jouw taak om gezamenlijk tot een oplossing te komen. Je probeert alle partijen dus tevreden te houden.

Groeipad

Er zijn volop mogelijkheden om je te ontwikkelen binnen Altera. We kijken niet alleen naar de korte termijn, maar ook naar de lange termijn. Dat betekent dat je je opleidingsbudget kunt inzetten voor het uitbreiden van je vakkennis, maar ook later kunt investeren. Als je niet precies weet wat je wilt in de toekomst, dan kun je dit samen met een loopbaancoach of je manager ontdekken.

Technisch Manager Duurzaamheid

Werken bij Altera Vastgoed

Altera is een professionele vastgoed manager, die namens institutionele beleggers investeert in vastgoed (woningen en winkels) in Nederland en deze beleggingen aanbiedt via niet-beursgenoteerde, open ended vastgoedfondsen (onder toezicht van de AFM).

Het belegd vermogen bedraagt thans circa € 3,1 miljard (stand Q4/22). Altera is efficiënt en flexibel en gericht op kwaliteit en het constant verbeteren van de dienstverlening aan beleggers en huurders. Altera stelt zich ten doel om op het gebied van vastgoedbeleggingen in woningen en winkels de meest aantrekkelijke partij te zijn voor institutionele beleggers, onder meer door een uitstekende performance, transparantie, governance (compliance aan best practices), efficiency en een koppositie op het terrein van duurzaamheid & ESG. Daarbij speelt het ‘digitaliseren’ van de organisatie en de dienstverlening naar stakeholders een belangrijke rol. Er werken circa 55 collega’s die gemotiveerd zijn om met elkaar de beste prestatie te leveren. De lijnen zijn kort en we geloven in samenwerking en verantwoordelijkheid nemen.

Altera is een hechte en inclusieve organisatie die mensgericht is en waar mensen graag met elkaar samen werken en op een integere en prettige met elkaar omgaan. Wij streven naar een werkomgeving waarin iedereen, ongeacht ras, geslacht, leeftijd, seksuele geaardheid, religie, nationaliteit, handicap of enige andere factor, zich thuis voelt, gewaardeerd en gerespecteerd voelt. We houden van enthousiaste collega’s die verschillende manieren van denken hebben, zich graag willen blijven ontwikkelen en energie aanwakkeren om tot creatieve oplossingen te komen voor de uitdagingen waar onze aandeelhouders, huurders, zakenpartners en maatschappij voor staan. Wij geloven in gelijke kansen voor iedereen en we staan open voor iedereen die aan de aangegeven competenties voldoet en zich herkent in onze kernwaarden: helder – doordacht – innovatief – betrokken – integer – daadkrachtig. Omdat we gelijke kansen voor alle sollicitanten willen bieden nodigen we iedereen uit die zich in de functie-eisen herkent, om te solliciteren. Omdat de participatie van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt beperkt is en de stap naar werk niet altijd vanzelf gaat, willen wij hierbij apart benadrukken dat we deze talenten willen aansporen om te solliciteren.

Integriteit staat bij ons hoog in het vaandel en is een van de fundamenten van onze organisatie. We screenen nieuwe collega’s op integriteit en ook onze huidige collega’s worden een keer in de drie jaar gescreend. We bevorderen integriteit en het voorkomen van misstanden en hebben een vertrouwenspersoon, gedragscodes en een klokkenluidersregeling. We geven integriteit continu aandacht om het bewustzijn hoog te houden.

  • Hoofdkantoor in Amstelveen
  • 54 medewerkers
  • 33% / 67%
  • Gem. leeftijd 43 jaar
  • Actief in Nederland

Collega's

Michelle Kesser (35) - Controller

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
De functie van Controller is breed en Altera is een professionele en innoverende organisatie met een mooie portefeuille. Mijn collega's zijn ook een interessante mix mensen!

Wat was je vorige baan?
(Financial) controller

Wat doe je in je vrije tijd?
Films kijken, uit eten gaan en reizen.

Philip Hosman (46) - Head of Investor Relations.

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na meerdere jaren gewerkt te hebben bij grote (internationale) financiële instellingen, was ik op zoek naar een bedrijf die gespecialiseerd is in specifieke real asset beleggingen. De strategie van Altera is gericht op duaal rendement creëren: goede financiële en goede ESG-rendementen, gericht op duurzame gebouwen, maar ook waarde creëren voor alle stakeholders (beleggers, huurders en maatschappij). Juist die combinatie sprak mij aan waardoor ik in september 2019 voor Altera heb gekozen.

Wat was je vorige baan?
Director Investor Relations bij Syntrus Achmea Real Estate & Finance

Wat doe je in je vrije tijd?
Naast het opvoeden van onze kinderen ben ik terug te vinden op en langs het hockeyveld en op de golfbanen in Nederland.

Ellen Tak (41) - Head of Research & Strategy

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Het werken voor een belegger vind ik als analist extra interessant omdat ik de binding voel met het vastgoed dat we in onze portefeuilles hebben. Altera is een relatief kleine belegger omdat we veel operationele werkzaamheden hebben uitbesteed. Hierdoor zijn we veel wendbaarder en worden initiatieven snel opgepakt. Je merkt deze positieve flow erg goed bij alle enthousiaste collega's!

Wat was je vorige baan?
Valuation Review Manager bij Propertize.

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, hardlopen en series kijken op Netflix.

Marie-Louise van der Lugt (36) - Assetmanager - afdeling PFM Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam als Accountmanager bij een vastgoedmanager. Vanuit die rol ben ik in contact gekomen met Altera Vastgoed en raakte ik enthousiast over de organisatie en de mensen!

Wat was je vorige baan?
Accountmanager.

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, koken en tafelen.

Annette Geldof - Manager HR

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Het fijne bij Altera is dat ik mijn kennis en ervaring kan gebruiken en dat ik door het vertrouwen en de zelfstandigheid die je hier krijgt, mijn functie deels zelf kan vormgeven en kan bijdragen aan het grotere geheel. De duurzame doelstellingen, heldere strategie, fijne collega’s en de kwaliteit waar we voor staan, maken dat ik me met veel plezier voor mijn werk inzet.

Wat was je vorige baan?
Een soortgelijke functie bij FutureWhiz Media (beter bekend als Squla en WRTS).

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik sport veel: hardlopen, zwemmen, hockeyen, golfen en schaatsen in de winter. Mijn man en ik hebben drie zoons en we houden van gezelligheid en lekker eten met vrienden of familie.

Sollicitatieproces

Koffiegesprek + CV en motivatie screening
± Binnen 1 week
Interview met Hiring Manager en teamlid
± 1 week
Interview met HR en directielid
± 1 week
Eventueel een assessment
Arbeidsvoorwaarden voorstel
± 1 week
Contract, VOG, BING Screening
± 1 week
Start bij Altera Vastgoed

Interessante baan?