Wat is vereist?
- Afgeronde hbo-opleiding in financiële richting (zoals Finance, Administratie, Bedrijfseconomie o.i.d.)
- Minimaal 5 jaar relevante administratieve ervaring
- Ervaring binnen de vastgoedbranche en/of financiële dienstverlening
- Kennis en affiniteit met MS office, automatisering en innovatie.
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse en redelijke beheersing van de Engelse taal
- Je bent nauwkeuring, betrouwbaar, analytisch en betrokken
- Je kunt plannen, organiseren, zelfstandig werken en goed samenwerken
Wat krijg je?
- €4.500 - €5.750 bruto p/m (o.b.v. 40 uur, afhankelijk van kennis en ervaring)
- 32 tot 40-urige werkweek
- 30 vakantiedagen
- Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en opleidingsmogelijkheden; ruim ontwikkelbudget en trainingsaanbod via Goodhabitz
- Vaste compensatie en ziektekostentegemoetkoming
- Altera heeft het "World-class Workplace!"-keurmerk: dit geeft aan dat medewerkers graag bij Altera werken
- Laptop, iPhone, reiskostenvergoeding en leasefietsregeling via Hellorider
- Thuiswerkmogelijkheden en -budget
- Twee inwisselbare religieuze feestdagen
Wat doe je?
- 20% Facturen inboeken en verwerken
- 10% Betaalbatch opstellen
- 10% Grootboek controleren
- 10% Maandafsluiting afronden
- 10% Kwartaalafsluiting afronden
- 10% Financiële rapportages opstellen
- 20% Ad hoc werkzaamheden uitvoeren
- 10% Externe vastgoedbeheerders ondersteunen
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
Vivian Premsela
HR Adviseur
Vacature
Als Financial Administrator bij Altera Vastgoed N.V. ben je verantwoordelijk voor de financiële administratie van diverse fondsen en entiteiten. Deze functie heeft een breed en gevarieerd takenpakket en biedt veel afwisseling en uitdagingen. Je taken bestaan onder andere uit het beheren van de crediteuren-, bank- en grootboekadministratie en diverse subadministraties. Je controleert, verwerkt en bewaakt facturen in verschillende systemen, handelt ontvangen betalingsherinneringen af en bereidt de betalingen voor. Daarnaast onderhoud je nauw contact met externe vastgoedbeheerders, waarbij je hun werkzaamheden controleert en ze aanstuurt op het voeren van een juiste en volledige administratie.
Je ondersteunt bij het opstellen van externe financiële rapportages en budgettering van de managementkosten. Dit doe je samen met de Financial Administration Manager en de Accounting & Reporting Specialist. Je stelt financiële overzichten op waaronder maandrapportages, MSCI-rapportages en rapportages voor participanten en ondersteunt bij het berekenen van dividenduitkeringen, BTW-aangiftes en voortgangsoverzichten voor nieuwbouwprojecten.
Je hebt het vermogen om zelfstandig en zorgvuldig de financiële administratie te voeren, fouten te minimaliseren en de financiële integriteit van Altera te waarborgen. Daarnaast draag je bij aan het verbeteren en verder digitaliseren van administratieve werkprocessen
Binnen het Accounting & Reporting team werk je samen met twee financiële specialisten en twee reporting specialisten, waarbij goede samenwerking en open communicatie centraal staan en bijdragen tot het succes van de afdeling.
Acquisitie n.a.v. de vacatures wordt niet op prijs gesteld.
Als je het leuk vindt om administratieve vraagstukken op te lossen en je het niet erg vindt om te werken met deadlines voor financiële afsluitingen, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag heb je productief kunnen samenwerken met je team en zijn alle lopende administratieve zaken weggewerkt.
Op een minder leuke werkdag constateer je verschillen in de administratie. Dit kost veel tijd en moeite om uit te zoeken.
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Lunch
- Teamoverleg
- Weekstart
- Betaalbatch opstellen
- Facturen inboeken en verwerken
- Financiële rapportages opstellen
-
- Lunch
- Facturen inboeken en verwerken
- Betaalbatch opstellen
- Grootboek aansluitingen voorbereiden
- Ad hoc werkzaamheden uitvoeren
-
- Lunch
- Facturen inboeken en verwerken
- Maandafsluiting voorbereiden
- Ad hoc werkzaamheden uitvoeren
- Externe Vastgoedbeheerders ondersteunen
-
- Lunch
- Betaalbatch opstellen
- Financiële rapportages opstellen
- Externe Vastgoedbeheerders ondersteunen
- Grootboek aansluiting controleren
-
- Lunch
- Vrijdagmiddagborrel
- Maandafsluiting voorbereiden
- Ad hoc werkzaamheden uitvoeren
- Kwartaalafsluiting voorbereiden
- Facturen inboeken en verwerken
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Er zijn volop mogelijkheden om je te ontwikkelen binnen Altera. We kijken niet alleen naar de korte termijn, maar ook naar de lange termijn. Er worden organisatiebreed opleidingen aangeboden, bijvoorbeeld in het kader van verdere digitalisering of klantgerichtheid. Daarnaast hebben we een ruim aanbod aan online trainingen van Goodhabitz waarmee je in eigen tempo op een tijd die het jou uitkomt aan de slag kunt gaan. En als derde optie is er budget voor individuele opleidingen op maat, dat kan voor upskilling, reskilling of het opdoen van extra kennis. Zie jij iets wat jij kunt gebruiken aan training of opleiding, go for it!
Werken bij Altera Vastgoed
Altera is een professionele vastgoed manager, die namens institutionele beleggers investeert in vastgoed (woningen en winkels) in Nederland en deze beleggingen aanbiedt via niet-beursgenoteerde, open ended vastgoedfondsen (onder toezicht van de AFM).
Het belegd vermogen bedraagt thans circa € 3,1 miljard (stand Q4/22). Altera is efficiënt en flexibel en gericht op kwaliteit en het constant verbeteren van de dienstverlening aan beleggers en huurders. Altera stelt zich ten doel om op het gebied van vastgoedbeleggingen in woningen en winkels de meest aantrekkelijke partij te zijn voor institutionele beleggers, onder meer door een uitstekende performance, transparantie, governance (compliance aan best practices), efficiency en een koppositie op het terrein van duurzaamheid & ESG. Daarbij speelt het ‘digitaliseren’ van de organisatie en de dienstverlening naar stakeholders een belangrijke rol. Er werken circa 55 collega’s die gemotiveerd zijn om met elkaar de beste prestatie te leveren. De lijnen zijn kort en we geloven in samenwerking en verantwoordelijkheid nemen.
Altera is een hechte en inclusieve organisatie die mensgericht is en waar mensen graag met elkaar samen werken en op een integere en prettige met elkaar omgaan. Wij streven naar een werkomgeving waarin iedereen, ongeacht ras, geslacht, leeftijd, seksuele geaardheid, religie, nationaliteit, handicap of enige andere factor, zich thuis voelt, gewaardeerd en gerespecteerd voelt. We houden van enthousiaste collega’s die verschillende manieren van denken hebben, zich graag willen blijven ontwikkelen en energie aanwakkeren om tot creatieve oplossingen te komen voor de uitdagingen waar onze aandeelhouders, huurders, zakenpartners en maatschappij voor staan. Wij geloven in gelijke kansen voor iedereen en we staan open voor iedereen die aan de aangegeven competenties voldoet en zich herkent in onze kernwaarden: helder – doordacht – innovatief – betrokken – integer – daadkrachtig. Omdat we gelijke kansen voor alle sollicitanten willen bieden nodigen we iedereen uit die zich in de functie-eisen herkent, om te solliciteren. Omdat de participatie van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt beperkt is en de stap naar werk niet altijd vanzelf gaat, willen wij hierbij apart benadrukken dat we deze talenten willen aansporen om te solliciteren.
Integriteit staat bij ons hoog in het vaandel en is een van de fundamenten van onze organisatie. We screenen nieuwe collega’s op integriteit en ook onze huidige collega’s worden een keer in de drie jaar gescreend. We bevorderen integriteit en het voorkomen van misstanden en hebben een vertrouwenspersoon, gedragscodes en een klokkenluidersregeling. We geven integriteit continu aandacht om het bewustzijn hoog te houden.
- Hoofdkantoor in Amstelveen
- 54 medewerkers
- 33% / 67%
- Gem. leeftijd 43 jaar
- Actief in Nederland