Wat is vereist?
- Bij voorkeur een afgeronde bachelor- of masteropleiding richting business of data engineering
- Minimaal 3 jaar ervaring met financiële/bedrijfseconomische vastgoedanalyses
- Kennis van vastgoedportefeuilles en ervaring in een vastgoedomgeving
- Kunnen werken met Microsoft Excel en Microsoft365 en in staat zijn om geautomatiseerde systemen snel eigen te maken
- Bij voorkeur kennis van en ervaring met datamining
- Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
- Communicatief en analytisch sterk; resultaat- en oplossingsgericht
Wat krijg je?
- €5.000 - €6.000 bruto p/m, afhankelijk van opleiding en ervaring (o.b.v. 40 uur)
- Vaste compensatie, ziektekostentegemoetkoming, onkostenvergoeding, budget voor goede thuiswerkplek
- 32 tot 40-urige werkweek
- 24 vakantiedagen (+ 6 extra vakantiedagen, waarvan maximaal 3 aangewezen door directie) + mogelijkheden om verlofuren te (ver)kopen
- Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en opleidingsmogelijkheden; ruim trainingsaanbod via Goodhabitz
- Altera heeft het “World-class Workplace!”-keurmerk: dit geeft aan dat medewerkers graag bij Altera werken
- Laptop, iPhone en bijdrage ziektekostenverzekering
- Thuiswerkmogelijkheden en -budget
- Lease-auto of mobiliteitsbudget
Wat doe je?
- 10% Taxatierapporten en marktinformatie beoordelen
- 20% Performance analyses van woningobjecten uitvoeren
- 25% Datasystemen verbeteren
- 15% Intern overleg
- 20% Op eigen initiatief analyses maken
- 10% Analyses maken n.a.v. vragen aandeelhouders
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Vacature
Als Business (Data) Analist bij Altera Vastgoed ben je verantwoordelijk voor de performance-analyses van de vastgoedportefeuille binnen de afdeling Residential. Je verzamelt, onderzoekt, ordent en analyseert data zoals rendementen en onderhoudsuitgaven en doet onder andere impactberekeningen. Je maakt de analyses op eigen initiatief en in opdracht van collega’s. Hierbij werk je samen met de afdeling Research, die landelijke ontwikkelingen in kaart brengt, bijvoorbeeld over in welke stad appartementen het meest waard zijn. Op basis van jouw analyses kun je inzicht in en sturing aan de portefeuille geven en bijdragen aan het verbeteren hiervan.
Daarnaast werk je mee aan de verdere digitalisering van de dienstverlening. Momenteel wordt de omslag gemaakt van losse Excel-bestanden naar een gestructureerde database, en hier worden ook diverse programma’s voor aangeschaft. Jij gaat een prominente rol spelen in dit proces en zorgt er zo voor dat er op hoger niveau informatie uit data kan worden gehaald.
Je bent onderdeel van team Portefeuille-management Retail, dat verder bestaat uit twee Technisch Managers en vier Asset Managers. Je werkt nauw met hen samen, aangezien je veel gebouwdata en marktinformatie nodig hebt. Ook heb je regelmatig contact met de Business Analist Retail, om kennis te delen en van elkaar te leren. Je rapporteert aan het Hoofd Portefeuille-management Retail.
Als je wilt werken met veel data en het leuk vindt om uitvoerend werk af te wisselen met het maken van diepgaande analyses, dan is dit een baan voor jou.
Agenda
Op een leuke werkdag maak je analyses met betrekking tot het woningwaarderingsstelsel. De resultaten presenteer je en je collega’s reageren positief.
Op een mindere werkdag ben je bezig met het bijhouden van data in de systemen. Dit is wat minder uitdagend werk, maar hoort er wel bij.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Contact met Head of Assetmanagement
- Impactberekeningen maken
- Kwalitatieve analyses maken met betrekking tot het WoningWaarderingsStelsel
- Analyseresultaten overzichtelijk maken en communiceren naar stakeholders
-
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Teamoverleg
- Marktontwikkelingen bijhouden
- Input ophalen bij collega's
- Reistijd
- Woningobject bezoeken
- Mails lezen en beantwoorden
- Analyse maken n.a.v. vraag aandeelhouders
-
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Pipeline actualiseren
- Contact met Head of Assetmanagement
- Marktontwikkelingen doorrekenen op impact fondsresultaat
- Data bijhouden in systemen
- CAPEX analyseren
-
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Verbetervoorstel uitwerken
- Analyseresultaten presenteren
- Hardlopen met collega's
- Contact met Business Analist Retail
- Impactberekening maken van (des)investeringsvoorstellen op de portefeuille
-
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Borrel
- Reistijd
- Appartementencomplex bezoeken
- Reistijd
- Input leveren voor jaarlijkse hold-sell analyse
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Er zijn volop mogelijkheden om je te ontwikkelen binnen Altera. We kijken niet alleen naar de korte termijn, maar ook naar de lange termijn. Er worden organisatiebreed opleidingen aangeboden, bijvoorbeeld in het kader van verdere digitalisering of klantgerichtheid. Daarnaast hebben we een ruim aanbod aan online trainingen van Goodhabitz waarmee je in eigen tempo op een tijd die het jou uitkomt aan de slag kunt gaan. En als derde optie is er budget voor individuele opleidingen op maat, dat kan voor upskilling, reskilling of het opdoen van extra kennis. Zie jij iets wat jij kunt gebruiken aan training of opleiding, go for it!
Werken bij Altera Vastgoed
Altera Vastgoed biedt institutionele beleggers toegang tot core vastgoedbeleggingen in de woning- en winkelsector. Verantwoord beleggen vindt Altera belangrijk en moet goed zijn voor belegger, huurder, maatschappij en milieu. Onze samenwerking met gemeenten, corporaties en zakelijke partners maakt meer mogelijk en creëert beter duurzamer vastgoed. Institutionele beleggers kunnen via onze fondsen in Nederlands vastgoed beleggen, wat op een transparante en goed gespreide manier verloopt.
Altera is een hechte organisatie waar professionaliteit, kwaliteit en collegiale samenwerking belangrijk zijn. De bedrijfscultuur komt overeen met de kernwaarden: helder – doordacht – innovatief – betrokken – integer – daadkrachtig. Je komt terecht in een werkomgeving waar iedereen zijn of haar vaardigheden verder kan ontwikkelen, zonder de klant uit het oog te verliezen.
Wanneer je enthousiast bent over Altera Vastgoed en solliciteert, volg je vervolgens onderstaande stappen in het proces:
Selectie C.V. en motivatie
Interview Manager en HR
Interview met collega en directielid
Kennismaking teamleden
Arbeidsvoorwaardenvoorstel
Contract, pre-employment screening
Start bij Altera Vastgoed
- Hoofdkantoor in Amstelveen
- 43 werknemers
- 33% / 67%
- Gem. leeftijd 44 jaar
- Actief in Nederland