Risk Manager
Altera Vastgoed Amstelveen
Wat is vereist?
- Academisch opleidingsniveau
- Ruime ervaring met risk management in financiële dienstverlening
- Bij voorkeur ervaring met risico’s en mitigerende beheersingsmaatregelen
- Overzichtelijk en goed in plannen
- Gericht op samenwerking, communicatie en verbetering; oplossings- en klantgericht
- Goede beheersing Nederlandse en Engelse taal
- Nieuwsgierig, leergierig en verantwoordelijkheidsgevoel
Wat krijg je?
- €6.500 - €8.000 bruto p/m (o.b.v. 40 uur, afhankelijk van kennis en ervaring)
- 32 tot 40-urige werkweek
- 24 vakantiedagen (+6 extra vakantiedagen, waarvan maximaal 3 aangewezen door de directie)
- Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en opleidingsmogelijkheden; ruim trainingsaanbod via Goodhabitz
- Altera heeft het “World-class Workplace!”-keurmerk: dit geeft aan dat medewerkers graag bij Altera werken
- Laptop, iPhone, leaseauto, leasefietsregeling via Hellorider of mobiliteitsbudget en bijdrage ziektekostenverzekering
- Thuiswerkmogelijkheden en -budget
Wat doe je?
- 20% Intern overleg
- 25% Risico's beoordelen
- 15% Contact met externen
- 25% Risico's uitwerken
- 15% Marktonderzoek verrichten
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Vacature
Als Risk Manager bij Altera Vastgoed ben je verantwoordelijk voor het in kaart brengen van relevante risico’s binnen de organisatie op meerdere gebieden, waaronder financiën, duurzaamheid en reputatie. Dit doe je in opdracht van de directie, waarbij je je ook richt op de wensen van aandeel- en toezichthouders.
Je bent lid van het MT en daardoor op de hoogte wat er speelt in de organisatie. Hierdoor kun je besluiten rondom acquisities vanuit jouw rol als Risk Manager goed beoordelen. Nadat je de risico’s in kaart hebt gebracht, stel je een werkprogramma op om deze risico’s te mitigeren.
In dit werkprogramma spelen de ontwikkelingen in de regelgeving van de AFM ook een belangrijke rol. Je stelt een reeks onderwerpen op waar het komende jaar aan gewerkt moet worden. De risico’s koppel je aan data, zodat dit voor aandeelhouders inzichtelijk wordt gemaakt en je hierover kunt communiceren met hen. Idealiter gebeurt dit in een dashboard dat nog gebouwd moet worden: dit ga jij opzetten. Het is dus belangrijk dat je hierin wilt pionieren. Om hiervoor inspiratie op te doen, bezoek je seminars en bespreek je met andere bedrijven hoe zij dit aanpakken.
In deze rol val je onder de CFO, maar je werkveld wordt door de hele directie bepaald. Je werkt zelfstandig en waar nodig heb je contact met collega’s van de afdeling Control.
Als je het leuk vindt om risico’s inzichtelijk te maken en kennis om te zetten in een praktische aanpak, en je het uitdagend vindt om risicomanagement binnen de organisatie verder uit te bouwen, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag brainstorm je over risicomanagement met een potentiële aandeelhouder. Je hebt je presentatie goed voorbereid en kunt alle vragen beantwoorden.
Op een mindere dag weet je je collega’s niet te overtuigen van de relevante risico’s op het gebied van finance.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Overleg met CFO
- Bespreking met Business Controller
- Jaaragenda risk items uitwerken
- Lunch
- Seminar risk management bijwonen
- Gesprek aandeelhouder over risk management
- Risk assessment voorbereiden
-
- Inlezen over nieuwe richtlijnen AFM inzake SFDR
- Bespreking met Deloitte over ISAE 3402 scoping
- Lunch
- Investeringvoorstel nieuw appartementencomplex beoordelen
- Investeringsvoorstel bespreken met Acquisitiemanager
- Uitbestedingsbeleid en outsourcing policy beoordelen
-
- Kwartaalrapportage updaten
- Nieuwe risicogebieden bespreken
- SIRA-document van DNB actualiseren
- Lunch
- Debiteurenrisico bespreken
- Presentatie aan prospectieve aandeelhouder voorbereiden
- Overleg met Manager Duurzaamheid over ontwikkelingen in SFDR
- Coso-model beoordelen en eventuele betere modellen zoeken
-
- Contact met belegger over risico vastgoedkwantificering
- Lunch
- Marktanalyse van beschikbare risico dashboards
- Artikel in Real Estate Research Journal over risk management doornemen
- MT-overleg
- Overleg over Wwft-beleid
-
- Marktanalyse over risicodashboards uitwerken
- Overleg Directeur Portefeuillemanagement
- Lunch
- Contact met KPMG over best practices
- Altera Market & Trend Monitor beoordelen
- Risicoparagraaf bij investeringsvoorstel convenience retail centre opstellen
- Borrel
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Er zijn volop mogelijkheden om je te ontwikkelen binnen Altera. We kijken niet alleen naar de korte termijn, maar ook naar de lange termijn. Er worden organisatiebreed opleidingen aangeboden, bijvoorbeeld in het kader van verdere digitalisering of klantgerichtheid. Daarnaast hebben we een ruim aanbod aan online trainingen van Goodhabitz waarmee je in eigen tempo op een tijd die het jou uitkomt aan de slag kunt gaan. En als derde optie is er budget voor individuele opleidingen op maat, dat kan voor upskilling, reskilling of het opdoen van extra kennis. Zie jij iets wat jij kunt gebruiken aan training of opleiding, go for it!
Werken bij Altera Vastgoed
Altera is een professionele vastgoed manager, die namens institutionele beleggers investeert in vastgoed (woningen en winkels) in Nederland en deze beleggingen aanbiedt via niet-beursgenoteerde, open ended vastgoedfondsen (onder toezicht van de AFM).
Het belegd vermogen bedraagt thans circa € 3,1 miljard (stand Q4/22). Altera is efficiënt en flexibel en gericht op kwaliteit en het constant verbeteren van de dienstverlening aan beleggers en huurders. Altera stelt zich ten doel om op het gebied van vastgoedbeleggingen in woningen en winkels de meest aantrekkelijke partij te zijn voor institutionele beleggers, onder meer door een uitstekende performance, transparantie, governance (compliance aan best practices), efficiency en een koppositie op het terrein van duurzaamheid & ESG. Daarbij speelt het ‘digitaliseren’ van de organisatie en de dienstverlening naar stakeholders een belangrijke rol. Er werken circa 55 collega’s die gemotiveerd zijn om met elkaar de beste prestatie te leveren. De lijnen zijn kort en we geloven in samenwerking en verantwoordelijkheid nemen.
Altera is een hechte en inclusieve organisatie die mensgericht is en waar mensen graag met elkaar samen werken en op een integere en prettige met elkaar omgaan. Wij streven naar een werkomgeving waarin iedereen, ongeacht ras, geslacht, leeftijd, seksuele geaardheid, religie, nationaliteit, handicap of enige andere factor, zich thuis voelt, gewaardeerd en gerespecteerd voelt. We houden van enthousiaste collega’s die verschillende manieren van denken hebben, zich graag willen blijven ontwikkelen en energie aanwakkeren om tot creatieve oplossingen te komen voor de uitdagingen waar onze aandeelhouders, huurders, zakenpartners en maatschappij voor staan. Wij geloven in gelijke kansen voor iedereen en we staan open voor iedereen die aan de aangegeven competenties voldoet en zich herkent in onze kernwaarden: helder – doordacht – innovatief – betrokken – integer – daadkrachtig. Omdat we gelijke kansen voor alle sollicitanten willen bieden nodigen we iedereen uit die zich in de functie-eisen herkent, om te solliciteren. Omdat de participatie van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt beperkt is en de stap naar werk niet altijd vanzelf gaat, willen wij hierbij apart benadrukken dat we deze talenten willen aansporen om te solliciteren.
Integriteit staat bij ons hoog in het vaandel en is een van de fundamenten van onze organisatie. We screenen nieuwe collega’s op integriteit en ook onze huidige collega’s worden een keer in de drie jaar gescreend. We bevorderen integriteit en het voorkomen van misstanden en hebben een vertrouwenspersoon, gedragscodes en een klokkenluidersregeling. We geven integriteit continu aandacht om het bewustzijn hoog te houden.
- Hoofdkantoor in Amstelveen
- 54 medewerkers
- 33% / 67%
- Gem. leeftijd 43 jaar
- Actief in Nederland